IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Teorii contemporane privind impozitele şi impunerea formulate în fiscalitatea internaţională şi în România

Show simple item record

dc.contributor.author Popescu, Luigi
dc.contributor.author Mistrean, Larisa
dc.contributor.author Rădulescu, Magdalena
dc.date.accessioned 2020-01-16T05:52:56Z
dc.date.available 2020-01-16T05:52:56Z
dc.date.issued 2019-12
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/11
dc.description Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 4 (110), decembrie 2019 - P. 78 - 96. - Bibliogr.: p. 95-96. - Categoria B, ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Am putea remarca faptul că toate teoriilece țin de impozite şi taxe vor să justifice necesitateaacestora, atât pentru stat, cât şi pentrucontribuabili, ascunzând că, în realitate, ele suntmai favorabile statului decât contribuabililor.Prin formularea teoriilor respective, organelede conducere se străduiesc să justifice mărimeaimpunerii şi presiunii fiscale, doresc să demonstrezeo anumită echitate fiscală orizontală şiverticală, care, de cele mai multe ori, nu existăîn practică.Aceste teorii fiscale au încercat să argumenteze,mai mult sau mai puţin ştiinţific,creşterea presiunii fiscale prin instituirea de noiimpozite şi taxe sau prin creşterea mărimiiimpozitelor existente, făcând o tentativă de motivarea calității impozitelor ca instrument dereglare a economiei, în sensul că acestea trebuiausă menţină inflaţia din anumite perioadela un anumit nivel, au căutat să subliniezenecesitatea redistribuirii veniturilor şi averilorde la contribuabili la stat.Cunoaştem, în acest sens, de fapt, că,întotdeauna, statul, prin partidele aflate laputere, îşi protejează interesele şi, în special,ocroteşte anumite categorii de contribuabili,care îi sunt fideli. JEL: H21, H22, H30, H71. CZU: 366.22:330.101.5(100+498) ************************************************************************************************************************************* We could note the fact that all the theoriesrelated to taxes tend to justify their need, both forthe state and for the taxpayers, hiding the factthat they are more favourable to the state than tothe taxpayers. Having formulated these theories,the authorities strive to justify the extent of taxationand fiscal pressure; they want to demonstratea certain horizontal and vertical fiscalequity, which in reality, most of the time, does notexist in practice.These fiscal theories have tried to prove,more or less scientifically, the increase of fiscalpressure by imposing new taxes and fees or byincreasing the size of existing taxes, they havetried to motivate the quality of taxes as an instrumentfor regulating the economy, in the sensethat they had to maintain inflation for certainperiods at a certain level, they have sought toemphasize the need to redistribute income andwealth from taxpayers to the state.It is known, however, that the state, bymeans of its ruling parties, protects its interestsand, in particular, protects certain categories oftaxpayers, who are loyal to it. JEL: H21, H22, H30, H71. CZU: 366.22:330.101.5(100+498) en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr.4 (110)
dc.subject sarcină fiscală en_US
dc.subject politicăfiscală en_US
dc.subject repercusiunea impozitelor en_US
dc.subject progresivitatea impunerii en_US
dc.subject repartiţie prin fiscalitate en_US
dc.subject principia fiscale en_US
dc.title Teorii contemporane privind impozitele şi impunerea formulate în fiscalitatea internaţională şi în România en_US
dc.title.alternative Contemporary Theories on Tax and Taxation Formulated in International Taxation and in Romania en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account