IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere

Show simple item record

dc.contributor.author Mura, Ion
dc.contributor.author Suslenco, Alina
dc.date.accessioned 2025-11-10T12:02:11Z
dc.date.available 2025-11-10T12:02:11Z
dc.date.issued 2025-09
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4668
dc.description MURA, Ion și Alina SUSLENCO. Dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere = Developing Competitive Advantages on the Petroleum Products Market. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 84-97. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.133.84 en_US
dc.description.abstract Obiectivul general al lucrării constă în cercetarea reperelor teoretico-metodologice privind dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere, ilustrând factorii, principiile și condițiile necesare formării acestora. Studiul debutează cu trecerea în revistă a celor mai relevante abordări conceptuale ale avantajelor competitive. Analiza continuă cu examinarea specificului pieței petroliere mondiale, identificând problemele și provocările cu care aceasta se confruntă. Metodologia cercetării este una complexă și amplă, axată pe valorificarea diferitelor metode de cercetare, precum: analiza, sinteza, inducția, deducția, abstracția științifică, analiza de conținut, metoda tabelară și grafică, care au contribuit la avansarea demersului de cercetare și la obținerea unor rezultate relevante. Ca urmare a cercetărilor efectuate, putem concluziona că, în contextul unui mediu concurențial, companiile petroliere trebuie să identifice și să dezvolte noi avantaje competitive. CZU: [005.332+005.336]:[339.146:665.61]; JEL: E20, E23, L11, M12 ************************************************************************************************************************************* The general objective of this paper is to investigate the theoretical and methodological benchmarks regarding the development of competitive advantages on the petroleum products market, illustrating the factors, principles, and conditions necessary for the formation of competitive advantages. The study begins with an overview of the most relevant conceptual approaches to competitive advantages. It continues with an analysis of the specifics of the global petroleum market, identifying the problems and challenges faced by the sector. The research methodology is complex and comprehensive, focusing on the use of various research methods, such as: analysis, synthesis, induction, deduction, scientific abstraction, content analysis, tabular method, graphics. These tools supported the research process and helped generate relevant results. As a result of the research conducted, it can be emphasized that in the context of a competitive environment, petroleum companies must identify and develop new competitive advantages. CZU: [005.332+005.336]:[339.146:665.61]; JEL: E20, E23, L11, M12 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;
dc.subject competitive advantage en_US
dc.subject competitiveness en_US
dc.subject petroleum market en_US
dc.subject petroleum products en_US
dc.subject competition en_US
dc.subject avantaj competitiv en_US
dc.subject competitivitate en_US
dc.subject piață petrolieră en_US
dc.subject produse petroliere en_US
dc.subject concurență en_US
dc.title Dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere en_US
dc.title.alternative Developing Competitive Advantages on the Petroleum Products Market en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account