Abstract:
Turismul, ca industrie a călătorilor și divertismentului, a cunoscut în ultimele decenii o dinamică rapidă de dezvoltare, devenind un atribut important al modului și stilului de viață, ce captează interesul unui număr tot mai mare de turiști. Datorită acestui fapt, cererea turistică este în continuă creștere, iar piața turistică determină necesitatea de generare a unor noi produse turistice, care stau la baza ofertei turistice a destinației și alimentează consumul turistic. Avându-se în vedere marea diversitate a activităților și prestațiilor din domeniul turismului, formele motivaționale practicate, categoriile de prețuri și tarifele operate, comoditatea conexiunilor aeriene, ratingul și competitivitatea țării, precum și profesionalismul forței de muncă, toate acestea determină nivelul consumului turistic, care este puternic influențat de corelarea dintre cererea și oferta turistică. În prezentul articol, autorul și-a exprimat viziunea științifică asupra problemei de fond, ce ține de gradul de absorbție a pieței turistice a Republicii Moldova, fiind influențată de nivelul cererii și varietatea ofertei, care participă la satisfacerea unor motivații specifice ale consumatorilor-turiști. CZU: [338.482+338.484](478); JEL: Z32, L83, D12.
************************************************************************************************************************************* Tourism, as a travel and entertainment industry, has experienced rapid development in recent decades, becoming an important attribute of contemporary lifestyles and attracting the interest of an increasing number of tourists. Consequently, tourism demand is constantly growing, while the tourism market generates the necessity for new tourism products, which form the basis of a destination’s offer and sustain tourism consumption. Given the considerable diversity of activities and services in the tourism sector, the motivational forms of tourism practiced, the range of prices and tariffs applied, the convenience of air connections, the country's reputation and competitiveness, as well as the professionalism of the workforce, all these factors determine the level of tourism consumption, which is strongly influenced by the interaction between demand and supply. In this article, the author expresses a scientific perspective on the fundamental issue of the absorption capacity of the tourism market in the Republic of Moldova, which is influenced by both the level of demand and the variety of supply, jointly contributing to the fulfilment of the specific motivations of tourists-consumers. CZU: [338.482+338.484](478); JEL: Z32, L83, D12
Description:
PLATON, Nicolae. Consumul turistic în raport cu cererea și oferta turistică = Tourist Сonsumption in Relation to Tourist Demand and Supply. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 23-38. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.133.23