IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Contribuția strategiilor de marketing turistic la dezvoltarea economică și promovarea identității locale

Show simple item record

dc.contributor.author Bulican, Adrian
dc.contributor.author Turcov, Elena
dc.date.accessioned 2025-07-21T10:31:56Z
dc.date.available 2025-07-21T10:31:56Z
dc.date.issued 2025-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4329
dc.description BULICAN, Adrian și Elena TURCOV. Contribuția strategiilor de marketing turistic la dezvoltarea economică și promovarea identității locale = The Contribution of Tourism Marketing Strategies to Eeconomic Development and the Promotion of Local Identity. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 22-36. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.22 en_US
dc.description.abstract Turismul reprezintă o activitate economică multifuncțională, reflectând dinamismul, adaptabilitatea și eficiența unei economii moderne. Sistemul turistic, – alcătuit din turiști, agenți economici și destinații turistice, – funcționează printr-o interacțiune complexă, în care marketingul turistic are un rol strategic esențial în promovarea dezvoltării economice sustenabile și autenticității culturale locale. Într-un context global marcat de dezechilibre sociale, crize ecologice și efectele globalizării, strategiile de marketing devin un instrument vital de consolidare a identității culturale și protejare a patrimoniului natural. Aplicarea unor strategii precum marketingul- mix, supraviețuirea, adaptarea sau diferențierea contribuie la diversificarea ofertei turistice și sporirea atractivității destinațiilor. Prin urmare, marketingul turistic integrat influențează direct competitivitatea și rentabilitatea, devenind un element-cheie în echilibrul dintre dezvoltarea economică, protejarea mediului și păstrarea identității locale. ************************************************************************************************************************************* Tourism represents a multifunctional economic activity, reflecting the dynamism, adaptability, and efficiency of a modern economy. The tourism system, composed of tourists, economic agents, and tourist destinations, operates through a complex interaction, in which tourism marketing plays a strategic and essential role in promoting sustainable economic development and local cultural authenticity. In a global context marked by social imbalances, ecological crises, and the effects of globalization, marketing strategies become a vital tool for strengthening cultural identity and protecting natural heritage. The application of strategies such as the marketing mix, survival, adaptation, or differentiation contributes to diversifying the tourism offer and increasing the attractiveness of destinations. Therefore, integrated tourism marketing directly influences competitiveness and profitability, becoming a key element in balancing economic development, environmental protection, and the preservation of local identity. UDC: 339.138:338.48; JEL: L 29, M30, M31 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(132)
dc.subject tourism marketing en_US
dc.subject marketing strategies en_US
dc.subject economic development en_US
dc.subject local authenticity en_US
dc.subject tourist destinations en_US
dc.subject marketing turistic en_US
dc.subject strategii de marketing en_US
dc.subject dezvoltare economică en_US
dc.subject autenticitate locală en_US
dc.subject destinații turistice en_US
dc.title Contribuția strategiilor de marketing turistic la dezvoltarea economică și promovarea identității locale en_US
dc.title.alternative The Contribution of Tourism Marketing Strategies to Eeconomic Development and the Promotion of Local Identity en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account