IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Percepția stakeholderilor asupra implementării învățământului superior dual. Studiu de caz: Academia de Studii Economice din Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author Solcan, Angela
dc.contributor.author Covaș, Lilia
dc.contributor.author Chicu, Olga
dc.date.accessioned 2024-08-28T07:27:35Z
dc.date.available 2024-08-28T07:27:35Z
dc.date.issued 2024-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3456
dc.description SOLCAN, Angela, COVAŞ, Lilia, CHICU, Olga. Percepția stakeholderilor asupra implementării învățământului superior dual. Studiu de caz: Academia de Studii Economice din Moldova = Stakeholder’s Perception of Dual Higher Education Implementation. Case Study: Academy of Economic Studies of Moldova. Economica. 2024, nr. 2(128), pp. 7-21. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Scopul acestui articol constă în analiza implementării învățământului dual în cadrul studiilor superioare de licență de la Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM), din perspectiva managementului stakeholderilor. Cercetarea se focalizează pe evaluarea percepțiilor și experiențelor stakeholderilor cheie: studenții, reprezentanții mediului de afaceri și cadrele didactice. Începând cu toamna anului 2022, ASEM a inițiat, pentru prima dată în Republica Moldova, organizarea studiilor superioare duale, în cadrul proiectului Erasmus+, intitulat „Integrarea învățământului superior dual în Moldova și Ucraina (COOPERA)”, codul de referință 617490-EPP-1- 2020-1-MD-EPPKA2-CBHE-SP. Cercetarea se concentrează pe două programe de formare duală de licență: Business și Administrare și Informatică Aplicată. Experiența acumulată în acești doi ani permite formularea concluziilor preliminare privind eficiența și beneficiile învățământului superior dual, evidențiindu-se importanța implicării active și continue a tuturor stakeholderilor pentru succesul și sustenabilitatea programului. CZU: [378.14.014.5:371.38](478); JEL: I23, I25, M19, M53; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.128.007 ************************************************************************************************************************************ The purpose of this article is to analyse the implementation of dual education in higher degree studies at the Academy of Economic Studies of Moldova (ASEM), from the perspective of stakeholder management. The research focuses on assessing the perceptions and experiences of key stakeholders: students, business representatives and teachers. Starting with autumn 2022, ASEM initiated, for the first time in the Republic of Moldova, the organization of dual higher education studies within the Erasmus+ project, entitled “Integration of dual higher education in Moldova and Ukraine (COOPERA)”, reference code 617490-EPP-1-2020-1-MD-EPPKA2- CBHE-SP. The research focuses on two dual undergraduate training programs: Business and Administration and Applied Informatics. The experience gained over these two years allows preliminary conclusions to be drawn on the efficiency and benefits of dual higher education, highlighting the importance of active and continuous involvement of all stakeholders for the success and sustainability of the programme. UDC: [378.14.014.5:371.38](478); JEL: I23, I25, M19, M53; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.128.007 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(128)
dc.subject stakeholders en_US
dc.subject stakeholders management en_US
dc.subject dual higher education en_US
dc.subject needs from the employment sector en_US
dc.subject university en_US
dc.subject stakeholderi en_US
dc.subject managementul stakeholderilor en_US
dc.subject învățământ superior dual en_US
dc.subject nevoile din sectorul ocupării forței de muncă en_US
dc.subject universitate en_US
dc.title Percepția stakeholderilor asupra implementării învățământului superior dual. Studiu de caz: Academia de Studii Economice din Moldova en_US
dc.title.alternative Stakeholder’s Perception of Dual Higher Education Implementation. Case Study: Academy of Economic Studies of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account