Abstract:
Principalul scop al cercetării rezumate în acest articol constă în examinarea unei noi metode de soluționare a problemelor, ce țin de costurile de achiziții și calitatea produselor, cu care se confruntă întreprinderile mici și mijlocii în procesul concurenței crescânde. Achiziția „colaborativă” sau în grup constituie un model de business care vizează toate domeniile și influențează direct puterea de consum, soldându-se cu efecte pozitive atât asupra achizitorilor, cât și asupra furnizorilor. Acest tip de achiziții este, deseori, un prim motiv de constituire a „grupului”. Această structură se angajează pentru toate etapele și serviciile funcției de achiziții și nu numai, având ca scop diminuarea costurilor, îmbunătățirea calității produselor sau serviciilor, găsirea noilor soluții pentru problemele întâlnite de un grup de întreprinderi.
JEL: M2, M12, M14
Description:
Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, 2015. № 2. - P. 17-22. - Bibliogr.: p. 22. - Categoria B, ISSN 1810-913