IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19

Show simple item record

dc.contributor.author Gutium, Tatiana
dc.contributor.author Ciobanu, Mihail
dc.date.accessioned 2021-07-13T08:05:30Z
dc.date.available 2021-07-13T08:05:30Z
dc.date.issued 2021-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/161
dc.description GUTIUM, Tatiana, CIOBANU, Mihail. Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19 = The New Paradigm of Consumer Behaviour During the COVID-19 Pandemic Period. In: Economica. 2021, nr. 2(116), pp. 36-46. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Pandemia COVID-19 a perturbat economiile, sistemul alimentar și comportamentul consumatorilor. Pentru a ieși din criza cauzată de SARS-CoV-2, cu pierderi minime, este foarte important să cunoaștem modul în care se schimbă atât comportamentul producătorilor, cât și al consumatorilor. În studiul dat, este efectuată analiza impactului pandemiei asupra modificării regimurilor alimentare ale consumatorilor, preferințelor și tendințelor de consum în baza sondajului de opinii. Scopul cercetării constă în identificarea unei noi paradigme a comportamentului consumatorilor în Republica Moldova. Rezultatele cercetării au arătat că a avut loc modificarea paradigmei comportamentului consumatorilor, care au trecut la un consum mai sănătos și a fost înregistrat un trend ascendent al procurărilor on-line. CZU: 366.1:614.4(478). JEL: D10, M31. ************************************************************************************************************************************* The COVID-19 pandemic disrupted economies, the food system and consumer behaviour. In order to emerge from the crisis caused by SARS-CoV-2, with minimal losses, it is very important to know how the behaviour of both producers and consumers’ changes. In this study, the analysis of the impact of the pandemic on the change of consumers’ eating habits, preferences and consumption trends is performed based on the opinion poll. The aim of the research is to identify a new paradigm of consumer behaviour in the Republic of Moldova. The results of the research showed that there was a change in the paradigm of consumer behaviour, which led to healthier consumption and there was an upward trend in on-line procurement. CZU: 366.1:614.4(478). JEL: D10, M31. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(116)
dc.subject alegerea consumatorului en_US
dc.subject schimbare comportamentală en_US
dc.subject pandemic en_US
dc.title Noua paradigmă a comportamentului consumatorilor în perioada pandemiei COVID-19 en_US
dc.title.alternative The New Paradigm of Consumer Behaviour During the COVID-19 Pandemic Period en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account