IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM

Show simple item record

dc.contributor.author Erhan, Lica
dc.contributor.author Gaugaș, Tatiana
dc.date.accessioned 2021-07-06T10:55:39Z
dc.date.available 2021-07-06T10:55:39Z
dc.date.issued 2020-06
dc.identifier.issn 2537-6187
dc.identifier.uri http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/138
dc.description ERHAN, Lica, GAUGAȘ, Tatiana. Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM. In: Center for Studies in European Integration Working Papers Series. June 2020, issue 15, pp. 58-70. ISSN 2537-6187. en_US
dc.description.abstract Importanța subiectului constă în faptul că avantajul competitiv joacă un rol cheie pentru IMM-uri și poate rezulta din obținerea și utilizarea informațiilor curente și veridice în luarea deciziilor la toate nivelurile ierarhice. Literatura IMM recunoaște că firmele mici nu pot concura folosind economii de scară; prin urmare, avantajul lor competitiv constă în dezvoltarea de produse sau procese inovatoare, care depind de informațiile corecte despre piață și clienți. Interacțiunea și participarea la activități sociale, comerciale și comerciale, activitățile de rețea fiind principala sursă de informații de piață care stau la baza planificării IMM-urilor. Practicile de marketing creative, alternative și inovative pot ajuta chiar și sub influența constrângerilor de resurse financiare. Conform datelor CE, aproximativ două treimi din creșterea economică a Europei din ultimele decenii a fost generată de inovație. Fiecare euro investit în cadrul programului european de cercetare și inovare Horizon Europe poate genera o rentabilitate de până la 11 euro din PIB pe parcursul a 25 de ani. Comisia se așteaptă ca investițiile în cercetare și inovare să genereze până la 100.000 de noi locuri de muncă în cercetare și inovare în perioada 2021-2027. Literatura de specialitate a legat comportamentele de marketing ale IMM-urilor cu inovația, prin formarea și menținerea diferențierii materiale competitive. Scopul acestui articol este de a identifica și defini rolul marketingului în inovație, de a oferi „concepte, instrumente și infrastructură pentru a reduce„ decalajul ”dintre inovație și poziționarea pe piață pentru a obține un avantaj competitiv durabil. Marketingul inovator încorporează toate activitățile de marketing ale IMM-urilor și este în mod clar ghidat de obiectivele de profit reactiv, ducând la schimbări continue și incrementale care pot servi drept elemente de intrare pentru îmbunătățirea activităților și practicilor existente. Metodologia cercetării: autorii au folosit revizuirea literaturii pentru a fundamenta baza teoretică a subiectului cercetat și analiza comparativă la nivel regional. Articolul s-a bazat preponderent pe analiza surselor documentare și metode logice, așa ca analiza comparativă, sinteza, inducția și metoda deductivă. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.subject IMM en_US
dc.subject marketing inovațional en_US
dc.subject strategii inovaționale de marketing en_US
dc.title Rolul strategiilor inovaționale de marketing în asigurarea avantajului competitive al IMM en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account