IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Contabilitatea de gestiune în instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova: între percepție, realitate și imperativul transformării

Show simple item record

dc.contributor.author Țurcanu, Liliana
dc.date.accessioned 2025-07-21T11:23:47Z
dc.date.available 2025-07-21T11:23:47Z
dc.date.issued 2025-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4335
dc.description ȚURCANU, Liliana. Contabilitatea de gestiune în instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova: între percepție, realitate și imperativul transformării = Management Accounting in Higher Education Institutions in the Republic of Moldova: between Perception, Reality, and the Imperative of Transformation. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 120-131. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.120 en_US
dc.description.abstract Acest articol științific prezintă rezultatele unui studiu empiric privind starea actuală, percepțiile prezente și viitoare asupra contabilității de gestiune în instituțiile publice de învățământ superior din Republica Moldova. La baza studiului stau rezultatele sondajului realizat prin intermediul unui chestionar adresat conducătorilor și specialiștilor din domeniul financiarcontabil al acestor instituții. Cercetarea demonstrează că, deși percepțiile sunt predominant pozitive, iar beneficiile contabilității de gestiune sunt recunoscute, aplicarea efectivă a acesteia este, în realitate, este limitată și neuniformă. Discrepanța semnificativă dintre potențialul recunoscut și nivelul redus de implementare, caracterizat prin sisteme predominant fragmentate, indică o necesitate stringentă de dezvoltare și adaptare a contabilității de gestiune la cerințele economice actuale. CZU: 657.31:378(478); JEL: M41, I23 ************************************************************************************************************************************* This scientific article presents the results of an empirical study on the current state and prevailing perceptions, both present and anticipated perceptions of management accounting in public higher education institutions in the Republic of Moldova. The study is grounded in data collected through a questionnaire addressed to executives and professionals working in the financial and accounting departments of these institutions. The research reveals that, although perceptions are predominantly positive and the benefits of management accounting are widely acknowledged, its practical implementation remains limited and inconsistent. The significant gap between the recognized potential and the low level of implementation, characterized by predominantly fragmented systems, highlights an urgent need for the development and adaptation of management accounting practices to current economic requirements. UDC: 657.31:378(478); JEL: M41, I23 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(132)
dc.subject management accounting en_US
dc.subject public higher education en_US
dc.subject educational costs en_US
dc.subject contabilitate de gestiune en_US
dc.subject învățământ public superior en_US
dc.subject costuri educaționale en_US
dc.title Contabilitatea de gestiune în instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova: între percepție, realitate și imperativul transformării en_US
dc.title.alternative Management Accounting in Higher Education Institutions in the Republic of Moldova: between Perception, Reality, and the Imperative of Transformation en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account