IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Transformarea pedagogiei contabile în contextul digitalizării și economiei sustenabile

Show simple item record

dc.contributor.author Grigoroi, Lilia
dc.date.accessioned 2025-07-21T11:15:55Z
dc.date.available 2025-07-21T11:15:55Z
dc.date.issued 2025-06
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4333
dc.description GRIGOROI, Lilia. Transformarea pedagogiei contabile în contextul digitalizării și economiei sustenabile = The Transformation of Accounting Pedagogy in the Context of Digitalisation and Sustainable Economy. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 87-105. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.87 en_US
dc.description.abstract Transformările generate de evoluția digitală și de accentul global tot mai pronunțat asupra factorilor de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) impun o reconsiderare fundamentală a rolului profesiei contabile și, implicit, o reconfigurare a educației contabile. În acest context, prezentul studiu și-a propus să cerceteze modul în care pedagogia contabilă poate evolua ca răspuns la impactul digitalizării și al economiei sustenabile, identificând tendințe, exemple de bune practici și oportunități. Pentru atingerea acestui scop, cercetarea investighează: modul în care evoluția digitală și sustenabilitatea transformă practicile contabile și pedagogia; măsura în care programele de contabilitate din Republica Moldova integrează tehnologiile digitale și conceptele de sustenabilitate; modalitățile de adaptare a pedagogiei contabile la noile realități socio-economice și modul în care universitățile autohtone promovează sustenabilitatea și digitalizarea prin propriul exemplu instituțional. CZU: 004.78:[657.1:378.147](478); JEL: M41, I23, L32 ************************************************************************************************************************************* The transformations driven by digital evolution and the growing global emphasis on environmental, social, and governance (ESG) factors necessitate a fundamental rethinking of the role of the accounting profession and, by extension, a reconfiguration of accounting education. In this context, the present study aims to explore how accounting pedagogy can evolve in response to the impact of digitalization and the sustainable economy, by identifying trends, examples of best practices, and emerging opportunities. To achieve this objective, the research investigates: how digital evolution and sustainability are reshaping accounting practices and pedagogy; the extent to which accounting programs in the Republic of Moldova integrate digital technologies and sustainability concepts; the ways in which accounting pedagogy can adapt to new socio-economic realities; and how domestic universities promote sustainability and digitalizetion through their own institutional practices. UDC: 004.78:[657.1:378.147](478); JEL: M41, I23, L32 en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 2(132)
dc.subject accounting education en_US
dc.subject sustainability en_US
dc.subject technologies en_US
dc.subject digitalisation en_US
dc.subject university curriculum en_US
dc.subject educație contabilă en_US
dc.subject sustenabilitate en_US
dc.subject tehnologii en_US
dc.subject digitalizare en_US
dc.subject curriculum universitar en_US
dc.title Transformarea pedagogiei contabile în contextul digitalizării și economiei sustenabile en_US
dc.title.alternative The Transformation of Accounting Pedagogy in the Context of Digitalisation and Sustainable Economy en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account