Abstract:
Pe lângă efectele economice și sociale pozitive pe care le produce fast fashion, acesta are și efecte dăunătoare asupra mediului și societății. Printre acestea se numără nivelurile ridicate de emisii de carbon, condițiile de muncă nefavorabile, consumul masiv de apă, acumularea inutilă de deșeuri și utilizarea abuzivă a substanțelor chimice (Han, et.al., 2016). Cu toate acestea, există companii care își adaptează modelele de afaceri pentru a funcționa folosind sisteme mai durabile și pentru a aduce pe piață produse fabricate prin utilizarea de materiale reciclate. Slow fashion - un model de afaceri mai responsabil și mai sustenabil din punct de vedere ecologic în ceea ce privește producția de îmbrăcăminte, devine tot mai influent în zilele noastre, iar pionierii acestei mișcări de tranziție ecologică sunt întreprinderile sociale. Scopul lucrării este de a arăta cum un brand de top bine stabilit, precum H&M, poate învăța de la întreprinderile sociale din industria modei. DOI: https://doi.org/10.53486/sstc.v4.09. CZU: 334.012.44:687. JEL: L20, M3, O3, Q3, Q5.
Description:
HÎRBU, Ana. The role of social enterprises in sustainable development – lessons for the Fast Fashion industry = Rolul întreprinderilor sociale în dezvoltarea durabilă: lecții pentru industria Fast Fashion. Coord. șt.: HÎRBU, Eduard. In: Simpozion Ştiinţific al Tinerilor Cercetători, (7-8 aprilie 2023) [online]: Culegere de lucrări ştiinţifice. Ediţia a 21-a. Chişinău: [S. n.], 2023, vol. 4, pp. 90-102. ISBN 978-9975-180-08-5.