Abstract:
Cercetarea în cauză analizează corelația existentă la moment între solicitările angajatorilor cu privire la cunoștințele și abilitățile ce trebuie să le dețină contabilul pe care și-l doresc în raport cu cunoștințele și abilitățile pe care le oferă instituțiile de învățământ superior absolvenților contabili. Articolul dat este, mai degrabă, un punct de plecare pentru a modela atât gândirea viitoare de învățare și dezvoltare, cât și așteptările angajatorilor, care ar trebui să țină cont de treapta de studii universitare finalizată și finalitățile de studii atribuite acesteia. Tema a fost aleasă și pentru faptul că ea conturează o interfață între beneficiile lecțiilor învățate în cadrul proiectului STAREP și opiniile angajatorilor cu privire la competențele absolvenților contabili. Este o cercetare de tip calitativ și principala noastră contribuție vizează confirmarea cerinței de schimbare în educația contabilă universitară care să corespundă așteptărilor studenților și cerințelor angajatorilor (pieței muncii). JEL: M41.
Description:
GRIGOROI, Lilia. Învățământul superior contabil și piața muncii: o reconfigurare a prezentului. In: International scientific conference on accounting, ISCA 2021 [online]: Culegere de articole științifice, 10 Edition, April 1-2, 2021. Chişinău: ASEM, 2021, pp. 50-54. ISBN 978-9975-155-25-0.