Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/549
Title: Aspecte privind instruirea specialiştilor medicali în domeniul marketingului social
Other Titles: Aspects on Medical Specialists Training of in the Field of Social Marketing
Authors: Timotin, Alina
Keywords: marketing social
sănătate publică
promovarea sănătății
dezvoltare curriculum
Issue Date: Jun-2019
Publisher: ASEM
Series/Report no.: Economica;nr.2 (108)
Abstract: Prezenta lucrare vine cu recomandăripentru dezvoltatorii de curriculum în domeniulinstruirii medicale la nivel de licență și masterat,precum și pentru cadrele didactice, privindaplicarea marketingului social în domeniulsănătății publice. Studiul efectuat este unulaplicativ, care utilizează metode de cercetarepedagogică și cuprinde două etape: (1) testareanivelului de cunoştinţe al masteranzilor Școlii deManagement în Sănătate Publică a USMF„Nicolae Testemiţanu”, înainte și după frecventareacursului de Marketing al serviciilor desănătate, și (2) analiza planurilor de învățământ,nivel licență, privind prezența aspectelorde marketing social (USMF „Nicolae Testemiţanu”din Republica Moldova și trei universitățidin România). S-a demonstrat că, în urma cursului,cunoștințele masteranzilor privind marketingulsocial cresc substanțial, iar la licență,conceptul este predat doar tangențial și se recomandăa fi inclus în curriculum. JEL: M31, A2, I19. CZU: 339.138:[614:378](478) ************************************************************************************************************************************* This paper comes with recommendationsfor curriculum developers in medical educationat undergraduate and master level, as well asfor teachers, regarding the application of socialmarketing in the field of public health. The studyis an applicative one, uses methods of pedagogicalresearch and comprises two stages: (1)testing the knowledge level of School of PublicHealth Management master students of NicolaeTestemitanu SUMPh before and after the MarketingHealth Services course; and (2) analyzingthe educational plans, undergraduate level, onthe presence of social marketing issues (NicolaeTestemitanu SUMPh of the Republic of Moldovaand three universities in Romania). It has beendemonstrated that the knowledge of master studentson social marketing is growing substantially,and the concept is tangentially taught inthe undergraduate level and is recommended tobe included in the curriculum. JEL: M31, A2, I19.CZU: 339.138:[614:378](478)
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 2 (108), iunie 2019 - P. 33-43. - Bibliogr.: p. 43 - Categoria B, ISSN 1810-9136.
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/549
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Timotin A._ ec_2019_2.pdf348.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.