Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4668
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMura, Ion
dc.contributor.authorSuslenco, Alina
dc.date.accessioned2025-11-10T12:02:11Z
dc.date.available2025-11-10T12:02:11Z
dc.date.issued2025-09
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4668
dc.descriptionMURA, Ion și Alina SUSLENCO. Dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere = Developing Competitive Advantages on the Petroleum Products Market. Economica. Online. 2025, nr. 3, pp. 84-97. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.133.84en_US
dc.description.abstractObiectivul general al lucrării constă în cercetarea reperelor teoretico-metodologice privind dezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliere, ilustrând factorii, principiile și condițiile necesare formării acestora. Studiul debutează cu trecerea în revistă a celor mai relevante abordări conceptuale ale avantajelor competitive. Analiza continuă cu examinarea specificului pieței petroliere mondiale, identificând problemele și provocările cu care aceasta se confruntă. Metodologia cercetării este una complexă și amplă, axată pe valorificarea diferitelor metode de cercetare, precum: analiza, sinteza, inducția, deducția, abstracția științifică, analiza de conținut, metoda tabelară și grafică, care au contribuit la avansarea demersului de cercetare și la obținerea unor rezultate relevante. Ca urmare a cercetărilor efectuate, putem concluziona că, în contextul unui mediu concurențial, companiile petroliere trebuie să identifice și să dezvolte noi avantaje competitive. CZU: [005.332+005.336]:[339.146:665.61]; JEL: E20, E23, L11, M12 ************************************************************************************************************************************* The general objective of this paper is to investigate the theoretical and methodological benchmarks regarding the development of competitive advantages on the petroleum products market, illustrating the factors, principles, and conditions necessary for the formation of competitive advantages. The study begins with an overview of the most relevant conceptual approaches to competitive advantages. It continues with an analysis of the specifics of the global petroleum market, identifying the problems and challenges faced by the sector. The research methodology is complex and comprehensive, focusing on the use of various research methods, such as: analysis, synthesis, induction, deduction, scientific abstraction, content analysis, tabular method, graphics. These tools supported the research process and helped generate relevant results. As a result of the research conducted, it can be emphasized that in the context of a competitive environment, petroleum companies must identify and develop new competitive advantages. CZU: [005.332+005.336]:[339.146:665.61]; JEL: E20, E23, L11, M12en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjectpetroleum marketen_US
dc.subjectpetroleum productsen_US
dc.subjectcompetitionen_US
dc.subjectavantaj competitiven_US
dc.subjectcompetitivitateen_US
dc.subjectpiață petrolierăen_US
dc.subjectproduse petroliereen_US
dc.subjectconcurențăen_US
dc.titleDezvoltarea avantajelor competitive pe piața produselor petroliereen_US
dc.title.alternativeDeveloping Competitive Advantages on the Petroleum Products Marketen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Economica nr. 3_ 2025 pp84-97.pdf717.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.