Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorȚurcanu, Liliana-
dc.date.accessioned2025-07-21T11:23:47Z-
dc.date.available2025-07-21T11:23:47Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4335-
dc.descriptionȚURCANU, Liliana. Contabilitatea de gestiune în instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova: între percepție, realitate și imperativul transformării = Management Accounting in Higher Education Institutions in the Republic of Moldova: between Perception, Reality, and the Imperative of Transformation. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 120-131. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.120en_US
dc.description.abstractAcest articol științific prezintă rezultatele unui studiu empiric privind starea actuală, percepțiile prezente și viitoare asupra contabilității de gestiune în instituțiile publice de învățământ superior din Republica Moldova. La baza studiului stau rezultatele sondajului realizat prin intermediul unui chestionar adresat conducătorilor și specialiștilor din domeniul financiarcontabil al acestor instituții. Cercetarea demonstrează că, deși percepțiile sunt predominant pozitive, iar beneficiile contabilității de gestiune sunt recunoscute, aplicarea efectivă a acesteia este, în realitate, este limitată și neuniformă. Discrepanța semnificativă dintre potențialul recunoscut și nivelul redus de implementare, caracterizat prin sisteme predominant fragmentate, indică o necesitate stringentă de dezvoltare și adaptare a contabilității de gestiune la cerințele economice actuale. CZU: 657.31:378(478); JEL: M41, I23 ************************************************************************************************************************************* This scientific article presents the results of an empirical study on the current state and prevailing perceptions, both present and anticipated perceptions of management accounting in public higher education institutions in the Republic of Moldova. The study is grounded in data collected through a questionnaire addressed to executives and professionals working in the financial and accounting departments of these institutions. The research reveals that, although perceptions are predominantly positive and the benefits of management accounting are widely acknowledged, its practical implementation remains limited and inconsistent. The significant gap between the recognized potential and the low level of implementation, characterized by predominantly fragmented systems, highlights an urgent need for the development and adaptation of management accounting practices to current economic requirements. UDC: 657.31:378(478); JEL: M41, I23en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 2(132)-
dc.subjectmanagement accountingen_US
dc.subjectpublic higher educationen_US
dc.subjecteducational costsen_US
dc.subjectcontabilitate de gestiuneen_US
dc.subjectînvățământ public superioren_US
dc.subjectcosturi educaționaleen_US
dc.titleContabilitatea de gestiune în instituțiile de învățământ superior din Republica Moldova: între percepție, realitate și imperativul transformăriien_US
dc.title.alternativeManagement Accounting in Higher Education Institutions in the Republic of Moldova: between Perception, Reality, and the Imperative of Transformationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA nr 2 2025 pp. 120-131.pdf614.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.