Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4333
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGrigoroi, Lilia-
dc.date.accessioned2025-07-21T11:15:55Z-
dc.date.available2025-07-21T11:15:55Z-
dc.date.issued2025-06-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4333-
dc.descriptionGRIGOROI, Lilia. Transformarea pedagogiei contabile în contextul digitalizării și economiei sustenabile = The Transformation of Accounting Pedagogy in the Context of Digitalisation and Sustainable Economy. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 87-105. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.87en_US
dc.description.abstractTransformările generate de evoluția digitală și de accentul global tot mai pronunțat asupra factorilor de mediu, sociali și de guvernanță (ESG) impun o reconsiderare fundamentală a rolului profesiei contabile și, implicit, o reconfigurare a educației contabile. În acest context, prezentul studiu și-a propus să cerceteze modul în care pedagogia contabilă poate evolua ca răspuns la impactul digitalizării și al economiei sustenabile, identificând tendințe, exemple de bune practici și oportunități. Pentru atingerea acestui scop, cercetarea investighează: modul în care evoluția digitală și sustenabilitatea transformă practicile contabile și pedagogia; măsura în care programele de contabilitate din Republica Moldova integrează tehnologiile digitale și conceptele de sustenabilitate; modalitățile de adaptare a pedagogiei contabile la noile realități socio-economice și modul în care universitățile autohtone promovează sustenabilitatea și digitalizarea prin propriul exemplu instituțional. CZU: 004.78:[657.1:378.147](478); JEL: M41, I23, L32 ************************************************************************************************************************************* The transformations driven by digital evolution and the growing global emphasis on environmental, social, and governance (ESG) factors necessitate a fundamental rethinking of the role of the accounting profession and, by extension, a reconfiguration of accounting education. In this context, the present study aims to explore how accounting pedagogy can evolve in response to the impact of digitalization and the sustainable economy, by identifying trends, examples of best practices, and emerging opportunities. To achieve this objective, the research investigates: how digital evolution and sustainability are reshaping accounting practices and pedagogy; the extent to which accounting programs in the Republic of Moldova integrate digital technologies and sustainability concepts; the ways in which accounting pedagogy can adapt to new socio-economic realities; and how domestic universities promote sustainability and digitalizetion through their own institutional practices. UDC: 004.78:[657.1:378.147](478); JEL: M41, I23, L32en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 2(132)-
dc.subjectaccounting educationen_US
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjecttechnologiesen_US
dc.subjectdigitalisationen_US
dc.subjectuniversity curriculumen_US
dc.subjecteducație contabilăen_US
dc.subjectsustenabilitateen_US
dc.subjecttehnologiien_US
dc.subjectdigitalizareen_US
dc.subjectcurriculum universitaren_US
dc.titleTransformarea pedagogiei contabile în contextul digitalizării și economiei sustenabileen_US
dc.title.alternativeThe Transformation of Accounting Pedagogy in the Context of Digitalisation and Sustainable Economyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA nr 2 2025 pp. 87-105.pdf619.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.