Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/433
Title: Sporirea performanțelor întreprinderii de turism prin implementarea strategiilor de management = Performance Achievement of Tourism Enterprise by Implementing Management Strategies
Authors: Platon, Nicolae
Keywords: strategie
management strategic
piața turistică
produse turistice
servicii turistice
Issue Date: Dec-2017
Publisher: Editura ASEM
Series/Report no.: Economica;nr.4 (102)
Abstract: Pentru practica managerială este importantă cunoașterea metodologiei de elaborare a strategiei unei întreprinderi de turism, mai mult decât conceptele teoretice referitoare la acest domeniu. Strategia întreprinderii reprezintă o pârghie importantă de impulsionare și susținere a schimbării de accente asupra laturii creative a managementului organizației. Pornind de la aceste premise, autorul face o trecere în revistă a necesității adoptării unei strategii de management în cadrul întreprinderii de turism din Republica Moldova, descrie trăsăturile definitorii ale strategiei în viziunea unor autori, clasifică strategiile după mai multe criterii, propune un model de management specific întreprinderii turistice, realizează analiza comparativă a modului de formulare și a modului de implementare a strategiei, caracterizează dificultățile care apar în procesul de implementare a strategiei. CZU: 005.21:338.48 JEL: M1, M11. ************************************************************************************************************************************* For managerial practice it is important to know the methodology of developing a tourism business strategy, more than the theoretical concepts related to this field. The enterprise strategy is an important lever to boost and support the change of emphasis of the creative side of the organization's management. Based on these prerequisites, the author makes an overview of the need to adopt a management strategy within the enterprise, describes the defining features of the strategy in the view of some authors, classifies the strategies according to several criteria, proposes a management model specific to the tourism enterprise, carries out the comparative analysis of how to formulate and how to implement the strategy, characterizes the difficulties that arise in the process of strategy implementation. CZU: 005.21:338.48 JEL: M1, M11.
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.4 (102), decembrie 2017 - P. 13-25. - Bibliogr.: p. 25 - Categoria B, ISSN 1810-9136
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/433
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Platon-N_Economica nr_4 decembrie 2017.pdf370.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.