Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3831
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorȚurcanu, Liliana-
dc.contributor.authorGrigoroi, Lilia-
dc.date.accessioned2025-03-10T11:36:55Z-
dc.date.available2025-03-10T11:36:55Z-
dc.date.issued2024-12-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3831-
dc.descriptionȚURCANU, Liliana și Lilia GRIGOROI. Eficacitatea politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară = Effectiveness of Accounting Policies of Higher Education Institutions with Financial Autonomy. Economica. 2024, nr. 4(130), pp. 76-90. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractAceastă lucrare explorează conceptul de eficacitate a politicilor contabile și dezvoltarea unui sistem de indicatori pentru măsurarea eficacității politicilor contabile ale instituțiilor publice de învățământ superior cu autonomie financiară. În acest context, autorii au studiat literatura de specialitate din bazele de date cu acces deschis și au realizat o analiză de conținut a politicilor contabile disponibile public, dar și a celor anexate la rapoartele de practică ale studenților, aplicând gândirea critică și metodele de raționament profesional. Rezultatele științifice sunt materializate într-un cadru de indicatori meniți să rezolve problemele de cuantificare a eficacității politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiară. JEL: M41, I23, L32; CZU: 657.631.6:378(478); https://doi.org/10.53486/econ.2024.130.076 ************************************************************************************************************************************ This paper explores the concept of accounting policy effectiveness and the development of an indicator system for measuring the effectiveness of accounting policies in public higher education institutions with financial autonomy. In this context, the authors reviewed specialized literature from open-access databases and conducted a content analysis of publicly disclosed accounting policies, as well as those attached to students’ internship reports, applying critical thinking and professional reasoning methods. The scientific results are materialized into a framework of indicators aimed at addressing the challenges of quantifying the effectiveness of accounting policies in financially autonomous higher education institutions. JEL: M41, I23, L32; UDC: 657.631.6:378(478); https://doi.org/10.53486/econ.2024.130.076en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;Nr. 4(130)-
dc.subjectaccounting policiesen_US
dc.subjectentityen_US
dc.subjectinstitutionen_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjecteffectivenessen_US
dc.subjectfinancial statementsen_US
dc.subjectpolitici contabileen_US
dc.subjectentitateen_US
dc.subjectinstituțieen_US
dc.subjectuniversitateen_US
dc.subjecteficacitateen_US
dc.titleEficacitatea politicilor contabile ale instituțiilor de învățământ superior cu autonomie financiarăen_US
dc.title.alternativeEffectiveness of Accounting Policies of Higher Education Institutions with Financial Autonomyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ec_2024_nr4_p76-90.pdf641.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.