Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2913
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSecrieru, Angela-
dc.contributor.authorSecrieru, Iulian-
dc.date.accessioned2023-12-18T08:18:46Z-
dc.date.available2023-12-18T08:18:46Z-
dc.date.issued20-06-03-
dc.identifier.issn2587-3563-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2913-
dc.descriptionSECRIERU, Angela, SECRIERU, Iulian. Finanțarea educației în situații de criză = Financing Education in Crisis Situations. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației: conf. şt. intern., 3 iunie 2022. Cahul: USC, 2022, vol. 9, partea 1, pp. 210-216. ISSN 2587-3563.en_US
dc.description.abstractDeclarațiile și angajamentele mărețe asumate la forurile internaționale destinate consolidării dreptului la educație, din cauza că nu sunt în mod echivalent acoperite cu resurse financiare, de cele mai dese ori rămân nerealizate. Sistemul de educație publică din Republica Moldova, fiind în mod cronic subfinanțat, demonstrează elocvent această constatare. În același timp, în perioada 2007 - 2021, proporția subfinanțării educației a fost puternic accentuată de câteva epizoade de criză care au afectat stabilitea macro- economică și financiară. Complexitatea fenomenelor sociale, economice şi financiare studiate în prezentul articol a necesitat combinarea metodelor cantitative și calitative de cercetare. Modul în care țările își finanțează răspunsul la diferitele epizoade declanșatoare de instabilitate macroeconomică, inclusiv pentru minimizarea perturbărilor în dezvoltarea sectorului lor educațional este determinat de severitatea impactului fiscal al acestor epizoade. ************************************************************************************************************************************* The great declarations and commitments made at international fora aimed at strengthening the right to education, because they are not equivalently covered by financial resources, often remain unfulfilled. The public education system in the Republic of Moldova, being chronically underfunded, eloquently demonstrates this finding. At the same time, in the period 2007-2021, the proportion of underfunding of education was strongly accentuated by several episodes of crisis that affected the macroeconomic and financial stability. The complexity of the social, economic and financial phenomena studied in this publication required the combination of quantitative and qualitative research methods. The way in which countries finance their response to the various episodes triggering macroeconomic instability, including to minimize disruptions in the development of their education sector, is determined by the severity of the fiscal impact of these episodes.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectNational Public Budgeten_US
dc.subjectcrisisen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectbuget public naționalen_US
dc.subjectcrizăen_US
dc.subjecteducațieen_US
dc.titleFinanțarea educației în situații de crizăen_US
dc.title.alternativeFinancing Education in Crisis Situationsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:20.80009.0807.35 Drepturile omului în Republica Moldova: dimensiunea financiară şi consolidarea eficientă a cheltuielilor publice (2020-2023)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
67_210-216.pdf804.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.