Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1956
Title: Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior
Other Titles: Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor
Authors: Remeșovschi, Natalia
Keywords: consumator
comportamentul consumatorului
relația companiei cu consumatorii, insatisfacție
Issue Date: 2022
Publisher: ASEM
Abstract: Luând în considerație importanța pe care o au consumatorii în realizarea obiectivelor companiilor, apare necesitatea monitorizării și identificării stadiului de dezvoltare a relațiilor cu clienții, dar și a nivelului de satisfacție primit. Faptul este determinat de unele probleme nestabilite, neidentificate sau nesoluționate cu care se confruntă consumatorii, în rezultat generându-se un comportament negativ a consumatorilor. În rezultat comportamentul negativ poate influența imaginea companiei, viitoarele relații, precum și promovarea ulterioară pe care o fac consumatorii. Abordând, importanța acestei probleme, precum și factorii care condiționează cel mai des astfel de comportamente negative, constatăm necesitatea implementării sistemelor eficiente privind: mаnаgementul reclаmаţiilоr, care poate reprezenta un element оbiectiv și un instrument eficient în reducerea nemulţumirii și insatisfacției; MRC/CRM(customer relationship management) axat pe gestionarea eficientă și profitabilă a relațiilor cu clienții pe parcursul întregului ciclu de relații; cercetarea comportamentului consumatorului, sub aspectul factorilor și elementelor implicate de natură psihofiziologică (preferințe, gusturi, percepție, atenție, gândire, motivație), și elemente de natură sociologică (obiceiuri, deprinderi, experiențe de viață); evaluarea feed-back-ului consumatorului, dependent de gradul de satisfacție a consumatorilor după ce produsul sau serviciul a fost achiziționat și consumat; folosirea cutiilor cu sugestii atrag atenția amănunțită a fiecărei păreri a consumatorilor în parte, și produc cercetări de marketing instantanee; comunicarea permanentă/call center, este o bună metodă de atenuare a comportamentului negativ având capacitatea de a transmite informația nonstop și de a pune la dispoziția clientului cele mai actuale știri despre produsul/ serviciul acordat și linia fierbinte, venind în ajutorul consumatorului prin respectarea drepturilor lor, soluționarea problemelor în cel mai scurt timp, cu orar non-stop; politica de interacțiune permanentă cu clienții prin educarea, informarea și dezvoltarea conştiinţei şi comportamentului consumatorului, precum și dezvoltarea încrederii consumatorilor. Fiind vaste, aceste acțiuni pot fi realizate atât direct de companii prin intermediul reprezentanților, personalului, dar și prin campaniile de relații cu publicul, cât și prin intermediul MASS MEDIA sau SOCIAL MEDIA. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.21; CZU: 339.138:366.1; JEL: M31, I1, I12
Description: REMEȘOVSCHI, Natalia. Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior = Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness [online]: The International Scientific Conference dedicated to the 30th Anniversary of the establishment of the Academy of Economic Studies of Moldova, September 24th-25th, 2021, Chisinau. Chișinău: ASEM, 2022, vol. 1, pp. 153-162. ISBN 978-9975-155-61-8.
URI: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1956
ISBN: 978-9975-155-61-8
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REMEȘOVSCHI Natalia_Conf_September 24th-25th_ 2021_Vol_1.pdf781.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.