Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1956
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRemeșovschi, Natalia
dc.date.accessioned2022-04-20T07:30:47Z
dc.date.available2022-04-20T07:30:47Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.isbn978-9975-155-61-8
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1956
dc.descriptionREMEȘOVSCHI, Natalia. Theoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavior = Repere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatorilor. In: 30 years of economic reforms in the Republic of Moldova: economic progress via innovation and competitiveness [online]: The International Scientific Conference dedicated to the 30th Anniversary of the establishment of the Academy of Economic Studies of Moldova, September 24th-25th, 2021, Chisinau. Chișinău: ASEM, 2022, vol. 1, pp. 153-162. ISBN 978-9975-155-61-8.en_US
dc.description.abstractLuând în considerație importanța pe care o au consumatorii în realizarea obiectivelor companiilor, apare necesitatea monitorizării și identificării stadiului de dezvoltare a relațiilor cu clienții, dar și a nivelului de satisfacție primit. Faptul este determinat de unele probleme nestabilite, neidentificate sau nesoluționate cu care se confruntă consumatorii, în rezultat generându-se un comportament negativ a consumatorilor. În rezultat comportamentul negativ poate influența imaginea companiei, viitoarele relații, precum și promovarea ulterioară pe care o fac consumatorii. Abordând, importanța acestei probleme, precum și factorii care condiționează cel mai des astfel de comportamente negative, constatăm necesitatea implementării sistemelor eficiente privind: mаnаgementul reclаmаţiilоr, care poate reprezenta un element оbiectiv și un instrument eficient în reducerea nemulţumirii și insatisfacției; MRC/CRM(customer relationship management) axat pe gestionarea eficientă și profitabilă a relațiilor cu clienții pe parcursul întregului ciclu de relații; cercetarea comportamentului consumatorului, sub aspectul factorilor și elementelor implicate de natură psihofiziologică (preferințe, gusturi, percepție, atenție, gândire, motivație), și elemente de natură sociologică (obiceiuri, deprinderi, experiențe de viață); evaluarea feed-back-ului consumatorului, dependent de gradul de satisfacție a consumatorilor după ce produsul sau serviciul a fost achiziționat și consumat; folosirea cutiilor cu sugestii atrag atenția amănunțită a fiecărei păreri a consumatorilor în parte, și produc cercetări de marketing instantanee; comunicarea permanentă/call center, este o bună metodă de atenuare a comportamentului negativ având capacitatea de a transmite informația nonstop și de a pune la dispoziția clientului cele mai actuale știri despre produsul/ serviciul acordat și linia fierbinte, venind în ajutorul consumatorului prin respectarea drepturilor lor, soluționarea problemelor în cel mai scurt timp, cu orar non-stop; politica de interacțiune permanentă cu clienții prin educarea, informarea și dezvoltarea conştiinţei şi comportamentului consumatorului, precum și dezvoltarea încrederii consumatorilor. Fiind vaste, aceste acțiuni pot fi realizate atât direct de companii prin intermediul reprezentanților, personalului, dar și prin campaniile de relații cu publicul, cât și prin intermediul MASS MEDIA sau SOCIAL MEDIA. DOI: https://doi.org/10.53486/9789975155618.21; CZU: 339.138:366.1; JEL: M31, I1, I12en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.subjectconsumatoren_US
dc.subjectcomportamentul consumatoruluien_US
dc.subjectrelația companiei cu consumatorii, insatisfacțieen_US
dc.titleTheoretical and practical benchmarks regarding to the consumers negative behavioren_US
dc.title.alternativeRepere teoretico-practice privind comportamentul negativ al consumatoriloren_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
REMEȘOVSCHI Natalia_Conf_September 24th-25th_ 2021_Vol_1.pdf781.95 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.