Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789.1/167
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMancaș, Maria-
dc.date.accessioned2021-07-13T10:12:05Z-
dc.date.available2021-07-13T10:12:05Z-
dc.date.issued2021-06-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789.1/167-
dc.descriptionMANCAȘ, Maria. Pledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior = Pleading to Know the Protocol and the Etiquette as Tools for Valorizing the Culture of Europeanization of Higher Education. In: Economica. 2021, nr. 2(116), pp. 122-131. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractProtocolul, ceremonialul și eticheta sunt instrumente importante pentru valorificarea culturii de europenizare a învățământului superior, a mediului de afaceri, a mediului diplomatic. Astfel, în acest articol, ne-am propus să atragem atenția stakeholderilor asupra importanței și impactului pe care le au protocolul și eticheta în procesul de europenizare a învățământului superior. Obiectivul general constă în pledoaria pentru cunoașterea și aplicarea corectă a normelor de protocol și a regulilor de etichetă în procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior. Chiar și protocoalele de parteneriat între instituțiile de învățământ superior, mediul de afaceri național și internațional, mediul diplomatic reprezintă instrumente de construire a unor punți educaționale strategice. De aceea, stakeholderii, care participă la procesul de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superior, trebuie să conștientizeze că aceste punți educaționale vor fi construite cu succes numai prin prisma pilonilor Integritate, Maniere, Personalitate, Apariție (în fața partenerilor), Considerație, Tact etc. CZU: 378.1:174.4(4). JEL: I25, M14. ************************************************************************************************************************************* Protocol, ceremonial and etiquette are important tools for capitalizing on the cultures of Europeanization of higher education / business / diplomatic environment. Thus, in this article, we aimed to draw the attention of stakeholders to the importance and impact of protocol and etiquette in the process of Europeanization of higher education. The general objective is to plead for the knowledge and correct application of the protocol rules and etiquette rules in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education. Even the partnership protocols between higher education institutions, the national and international business environment, the diplomatic environment are tools for building strategic educational bridges. At the same time, stakeholders involved in the process of capitalizing on the culture of Europeanization of higher education must be aware that these educational bridges will be successfully built only in terms of pillars Integrity, Manners, Personality, Appearance (in front of partners), Consideration, Tact, etc. CZU: 378.1:174.4(4). JEL: I25, M14.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 2(116)-
dc.subjectprotocolen_US
dc.subjectetichetăen_US
dc.subjectprotocoale de parteneriaten_US
dc.subjecteuropenizare culturalăen_US
dc.subjectprotocol academicen_US
dc.subjectHomo Europaeusen_US
dc.subjectprotocol internaționalen_US
dc.subjectbranding profesional/instituționalen_US
dc.titlePledoarie de cunoaștere a protocolului și a etichetei drept instrumente de valorificare a culturii de europenizare a învățământului superioren_US
dc.title.alternativePleading to Know the Protocol and the Etiquette as Tools for Valorizing the Culture of Europeanization of Higher Educationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mancas_M_ ec_ 2021_2.pdf382.99 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.