IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Finanțarea educației în situații de criză

Show simple item record

dc.contributor.author Secrieru, Angela
dc.contributor.author Secrieru, Iulian
dc.date.accessioned 2023-12-18T08:18:46Z
dc.date.available 2023-12-18T08:18:46Z
dc.date.issued 20-06-03
dc.identifier.issn 2587-3563
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2913
dc.description SECRIERU, Angela, SECRIERU, Iulian. Finanțarea educației în situații de criză = Financing Education in Crisis Situations. In: Perspectivele și Problemele Integrării în Spațiul European al Cercetării și Educației: conf. şt. intern., 3 iunie 2022. Cahul: USC, 2022, vol. 9, partea 1, pp. 210-216. ISSN 2587-3563. en_US
dc.description.abstract Declarațiile și angajamentele mărețe asumate la forurile internaționale destinate consolidării dreptului la educație, din cauza că nu sunt în mod echivalent acoperite cu resurse financiare, de cele mai dese ori rămân nerealizate. Sistemul de educație publică din Republica Moldova, fiind în mod cronic subfinanțat, demonstrează elocvent această constatare. În același timp, în perioada 2007 - 2021, proporția subfinanțării educației a fost puternic accentuată de câteva epizoade de criză care au afectat stabilitea macro- economică și financiară. Complexitatea fenomenelor sociale, economice şi financiare studiate în prezentul articol a necesitat combinarea metodelor cantitative și calitative de cercetare. Modul în care țările își finanțează răspunsul la diferitele epizoade declanșatoare de instabilitate macroeconomică, inclusiv pentru minimizarea perturbărilor în dezvoltarea sectorului lor educațional este determinat de severitatea impactului fiscal al acestor epizoade. ************************************************************************************************************************************* The great declarations and commitments made at international fora aimed at strengthening the right to education, because they are not equivalently covered by financial resources, often remain unfulfilled. The public education system in the Republic of Moldova, being chronically underfunded, eloquently demonstrates this finding. At the same time, in the period 2007-2021, the proportion of underfunding of education was strongly accentuated by several episodes of crisis that affected the macroeconomic and financial stability. The complexity of the social, economic and financial phenomena studied in this publication required the combination of quantitative and qualitative research methods. The way in which countries finance their response to the various episodes triggering macroeconomic instability, including to minimize disruptions in the development of their education sector, is determined by the severity of the fiscal impact of these episodes. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject National Public Budget en_US
dc.subject crisis en_US
dc.subject education en_US
dc.subject buget public național en_US
dc.subject criză en_US
dc.subject educație en_US
dc.title Finanțarea educației în situații de criză en_US
dc.title.alternative Financing Education in Crisis Situations en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account