Abstract:
În contextul globalizării, multiculturalismul și multilingvismul joacă un rol esențial în succesul companiilor multinaționale. Diversitatea culturală și lingvistică stimulează inovația și îmbunătățește atât comunicarea, cât și satisfacția angajaților, facilitând colaborarea în echipe multiculturale. Organizațiile care promovează diversitatea sunt mai bine poziționate pentru a face față provocărilor piețelor internaționale, având acces la o gamă variată de perspective și soluții care contribuie la crearea unor strategii de marketing adecvate diferitelor culturi și la dezvoltarea de noi produse. Angajații multilingvi și biculturali aduc competențe precum flexibilitatea și sensibilitatea culturală, esențiale pentru leadership și managementul relațiilor internaționale. Studiile demonstrează că un climat organizațional diversificat și incluziv îmbunătățește performanța echipelor, sprijinind dezvoltarea unei culturi organizaționale inovative. De asemenea, recrutarea diversificată și programele de formare continuă a angajaților sunt fundamentale pentru valorificarea potențialului global al organizațiilor. CZU: 008:334.72(100); JEL: F23, Z13, M16, M14
Description:
BÎRCA, Andreina. Accepting Multilingualism and Cultural Pluralism: a Dimension of Achievement in the Global Business Community = Acceptarea multilingvismului și a pluralismului cultural: o dimensiune a succesului în comunitatea globală de afaceri. Online. Coord. șt.: Carolina ANDRONIC. In: Simpozionul Ştiinţific cu participare internaţională al Tinerilor Cercetători. Ediţia a 23-a: Lucrări ştiinţifice, 11-12 aprilie 2025. Chişinău: SEP ASEM, 2025, vol. 1, pp. 32-35. ISBN 978-9975-168-36-6 (PDF). Disponibil: https://doi.org/10.53486/sstc2025.v1.05