Abstract:
Acest studiu analizează modul în care platformele online, precum Facebook, Instagram și TikTok, contribuie la păstrarea limbilor minoritare și la popularizarea acestora în rândul noilor generații. Printr-o abordare calitativă și cantitativă, cercetarea evidențiază impactul conținutului digital, al comunităților virtuale și al strategiilor de promovare asupra utilizării și transmiterii limbilor. Rezultatele arată că rețelele sociale facilitează nu doar accesul la resurse educaționale în diverse limbi, ci și interacțiunea dintre vorbitori nativi și non-nativi, stimulând astfel învățarea și revitalizarea limbilor aflate în pericol de dispariție. Concluziile studiului subliniază importanța integrării tehnologiilor digitale în inițiativele de conservare lingvistică și necesitatea unor politici care să sprijine utilizarea limbilor în mediul online. CZU: [004.738.5:316.772.4]:811; JEL: L82, D83, Z13
Description:
BUCATINA, Ecaterina și Kseniia KHATCHENKO. Social Networks as a Tool for the Preservation and Dissemination of Languages = Rețele sociale ca instrument pentru păstrarea și disemenarea a limbelor. Online. Coord. șt.: Anastasia ROMANOVA. In: Simpozionul Ştiinţific cu participare internaţională al Tinerilor Cercetători. Ediţia a 23-a. Lucrări ştiinţifice, 11-12 aprilie 2025. Chişinău: SEP ASEM, 2025, vol. 2, pp. 194-197. ISBN 978-9975-168-37-3 (PDF). Disponibil: https://doi.org/10.53486/sstc2025.v2.45