Abstract:
În contextul unui peisaj educațional în continuă schimbare, evaluarea performanței instituțiilor de învățământ superior a devenit un punct critic de focalizare pentru factorii de decizie și părțile interesate din mediul academic din România. Acest studiu își propune să ofere un diagnostic al performanței sistemului de învățământ superior românesc. Prin analiza unei game diverse de indicatori de calitate, alocări de resurse și rezultate academice, studiul își propune să ofere o imagine de ansamblu asupra punctelor forte și slabe a acestor instituții, cu accent pe identificarea domeniilor ce necesită îmbunătățiri. Studiul contribuie la o înțelegere a complexității care modelează peisajul educațional, oferind astfel orientări valoroase pentru luarea deciziilor informate și formularea de politici menite să îmbunătățească performanța generală și competitivitatea sistemului de învățământ superior din România. JEL: I22; CZU: [005.52:005.332.1]:378.4(498); DOI: https://doi.org/10.53486/isc2023.08
Description:
HLACIUC, Elena, COSMULESE, Gabriela, BRÎNZEI, Florin-Ioan. Diagnosticul performanței instituțiilor de învățământ superior din România = The Diagnosis of Performance in Higher Education Institutions. in Romania. In: Învățământul superior contabil: provocări și soluții: Colocviu științific cu participare intern. în memoriam prof. Viorel Ţurcanu, 17 noiem. 2023, ed. a 2: Culegere de teze științifice. Chişinău: SEP ASEM, 2023, pp. 26-28. ISBN 978-9975-167-32-1 (PDF)