IREK – AESM: Institutional Repository of Economic Knowledge

Rolul negociatorului în businessul turistic național și international

Show simple item record

dc.contributor.author Juraveli, Tatiana
dc.date.accessioned 2022-04-14T12:08:26Z
dc.date.available 2022-04-14T12:08:26Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1929
dc.description JURAVELI, Tatiana. Rolul negociatorului în businessul turistic național și international = The Role of the Negotiator in the National and International Tourism Business. In: Economica. 2022, nr. 1(119), pp. 53-62. ISSN 1810-9136. en_US
dc.description.abstract Spiritul de negociator este calitatea necesară unui om de afaceri în vederea lansării afacerii și obținerii de performanțe. Obținerea de performanțe prezumă, însă,o consolidare a calităților și capacităților personale orientate spre dezvoltarea strategică a întreprinderii turistice. Dacă este să ne referim la businessul turistic, atunci, acesta, cu siguranță, nu face excepție de la această cerință. Fără o persoană pregătită și experimentată în domeniul negocierii afacerilor, este destul de complicat să se obțină niște rezultate benefice pentru întreprinderea turistică. În prezentul articol, autorul face o analiză a rolului negociatorului în demararea tratativelor aferente businessului turistic, caracterizând calitățile personale și profesionale ale acestuia. CZU: 658.852.013:338.48(100+478); JEL: M1, M16. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.053 ************************************************************************************************************************************* The spirit of a negotiator represents a necessary quality for a businessman in order to launch the business and obtain performances. Achieving performance, however, presupposes a consolidation of personal qualities and abilities, in order to be directed towards the strategic development of the tourism enterprise. If we are referring to the tourism business, then it certainly does not ignore this requirement. Without a trained and experienced person in the field of business negotiation, it is quite complicated to get some results, which are beneficial for the tourism business. In this article, the author analyses the role of the negotiator in starting the negotiations related to the tourism business, characterizing his personal and professionnal traits. CZU: 658.852.013:338.48(100+478); JEL: M1, M16. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.053 en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher ASEM en_US
dc.relation.ispartofseries Economica;nr. 1(119)
dc.subject negociere en_US
dc.subject tratative en_US
dc.subject business turistic en_US
dc.subject personality en_US
dc.subject negotiations en_US
dc.title Rolul negociatorului în businessul turistic național și international en_US
dc.title.alternative The Role of the Negotiator in the National and International Tourism Business en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account