Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/1234567890/8
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorȘtefîrţă, Natalia
dc.date.accessioned2020-01-16T05:15:17Z
dc.date.available2020-01-16T05:15:17Z
dc.date.issued2019-12
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/8-
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 4 (110), decembrie 2019 - P. 41-48. - Bibliogr.: p. 48. - Categoria B, ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractPrezentul articol explică principiile conceptualeale politicii macroprudențiale. Un astfelde concept politic implică patru etape: definireaobiectivelor pentru politicile macroprudențiale,alegerea obiectivelor intermediare șia indicatorilor adecvați, dependența instrumentelorfață de acești indicatori prin studii exactede evaluare și analiza efectelor acestor politiciprin studii de evaluare ex-post. Evaluările constituie,astfel, o modalitate de a stabili importanțapoliticii macroprudențiale, pentru sporireatransparenței procesului politic și îmbunătățireacomunicării efectelor politicilor – intenționateși neintenționate. În același timp, există multeprovocări atunci când se evaluează măsurilemacroprudențiale. Uneori, este dificil să se identificeefectele cauzale și să se cuantifice impactulagregat al măsurilor de politică. În acest articol,schițăm elementele unui proces structurat deevaluare a politicilor macroprudențiale. JEL: E50; E52. CZU: 338.23:336.7 ************************************************************************************************************************************* The article explains the conceptual principlesof macro-prudential policy, a new politicalfocus. Such a political concept involves four steps:defining policy objectives for macroprudentialpolicies, choosing intermediate targets and indicators,linking instruments to these indicatorsthrough accurate assessment studies, and analysingthe impact of these policies through ex-postevaluation studies. Evaluations are thus a way ofdetermining the responsibility of macroprudentialpolicy, of increasing the transparency ofthe political process and of improving the communicationof the effects of intentional and unintentionalpolicies. At the same time, there aremany challenges when assessing macro-prudentialmeasures. It is sometimes difficult to identifythe causal effects and to quantify the aggregateimpact of policy measures. In this article, weoutline the elements of a structured macroprudentialpolicy review process. JEL: E50; E52. CZU: 338.23:336.7en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.4 (110)
dc.subjectpolitică macroprudențialăen_US
dc.subjectinstrumente macroprudențialeen_US
dc.subjectstabilitatefinanciarăen_US
dc.subjectreglementare financiarăen_US
dc.subjectevaluare apoliticiloren_US
dc.subjectrisc sistemicen_US
dc.titleReflecţii cu privire la crearea unei noi arhitecturi a procesului de politică monetară şi macroprudenţialăen_US
dc.title.alternativeReflections on the Creation of a New Architecture of the Monetary and Macroprudential Policy Processen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stefirta N._ ec_2019_4.pdf413.01 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.