Please use this identifier to cite or link to this item:
https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/1234567890/855
Title: | The “Resource Curse” in the developing countries. Case study of African states |
Other Titles: | ”Capcana Resurselor” în țările în curs de dezvoltare. Studiu de caz: statele africane |
Authors: | Cazacu, Iuliana |
Keywords: | state africane dotare cu resurse capcana resurselor paradoxul abundenței industrii extractive sărăcie corupție transferuri ilicite de bani |
Issue Date: | Jun-2020 |
Publisher: | ASEM |
Abstract: | Tradițional se consideră, că dotarea cu resurse naturale, contribuie la dezvoltarea economică a oricărui stat. Totuși, cercetările empirice dovedesc, că uneori, bogăția naturală stagnează creșterea economică. Termenul “Blestemul Resurselor” este îndeosebi aplicabil în cazul statelor africane, care se confruntă cu dificultăți de nivel social și economic, inclusiv corupția, transferurile ilicite de bani, precum și punerea în pericol a vieții și a sănătății oamenilor. Soluțiile acestor probleme sunt complexe, necesită implicarea conducerii statelor africane afectate și vizează atât modul de gestionare a industriilor extractive, cât și reformarea regulilor de joc din societate și economie în vederea obținerii unui mediu instituțional propice dezvoltării economice a acestor state. JEL: F15, F43, I14, I18, I24, I32, O43, O55 |
Description: | CAZACU, Iuliana. The “Resource Curse” in the developing countries. Case study of African states. În: Simpozion ştiinţific al tinerilor cercetători (19-20 iunie 2020) [online]: Lucrări ştiinţifice. Ediţia a 18-a. Chişinău: ASEM, 2020, pp. 162-165. ISBN 978-9975-75-975-5. |
URI: | http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/855 |
ISBN: | 978-9975-75-975-5 |
Appears in Collections: | 2.Articole |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Cazacu_Iu_SIMPOZION_19-20_iunie_2020.pdf | 425.07 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.