Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/1234567890/808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFeuraș, Eugenia-
dc.date.accessioned2020-11-09T02:29:40Z-
dc.date.available2020-11-09T02:29:40Z-
dc.date.issued2020-09-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/1234567890/808-
dc.descriptionFEURAȘ, Eugenia. Formarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științifică = Education and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacy / Eugenia Feuraș // Economica. - 2020. - Nr. 3(113). - P. 46-63. - Bibliogr: p. 62. ISSN 1810-9136en_US
dc.description.abstractUna dintre premisele creșterii și menținerii competitivității economiilor naționale rezidă în posedarea unei forțe de muncă productive, creative și adaptive la schimbări. Formarea ei se efectuează prin obținerea unor noi competențe-cheie, inclusiv a competențelor cognitive. Scopul articolului este de a argumenta necesitatea alfabetizării științifice în vederea securizării angajabilității pe piața muncii, iar rezultatul obținut – propunerea unui model de formare și dezvoltare graduală a competențelor cognitive la toate nivelurile de învățământ: primar, secundar și terțiar. Abordarea epistemologică a fost cea constructivistă, iar metodele de cercetare de bază – analiza, sinteza și integrarea cros-curriculară. CZU: 37.014.22:167/168(478). JEL: I 20, I 21. ************************************************************************************************************************************* One of the prerequisites for growing and maintaining the competitiveness of national economies is to have a productive, creative and adaptive to change workforce. Its education is carried out by obtaining new key competencies, including cognitive competencies. The purpose of the article is to bring arguments for the need of scientific literacy to ensure employability in the labour market, and the outcome is to propose a model of training and gradual development of the cognitive competences at all education levels: primary, secondary and tertiary. This article is based on a constructivist epistemological approach and the basic research methods are analysis, synthesis and crosscurricular integration.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.3 (113)-
dc.subjectcompetențe cognitiveen_US
dc.subjectalfabetizare științificăen_US
dc.subjectformarea și dezvoltarea competențelor cognitiveen_US
dc.subjectînvățământul primaren_US
dc.subjectînvățământul secundaren_US
dc.subjectînvățământul terțiaren_US
dc.titleFormarea și dezvoltarea competențelor cognitive prin alfabetizarea științificăen_US
dc.title.alternativeEducation and Development of Cognitive Competences through Scientific Literacyen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Feuras-E_Economica Nr 3 (113) 2020.pdf359.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.