Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/558
Title: Oportunități de internaționalizare a întreprinderii turistice în contextul cooperării internaționale
Other Titles: Opportunities to Internationalize the Tourism Enterprise in the Context of International Cooperation
Authors: Platon, Nicolae
Juraveli, Tatiana
Keywords: turism
comerț extern
cooperare internațională
strategii de internaționalizare
întreprindere turistică
tranzacții comerciale
export-import
Issue Date: Sep-2019
Publisher: ASEM
Series/Report no.: Economica;nr.3 (109)
Abstract: Interesul pentru domeniul afacerilor turistice, a crescut permanent, peste tot în lume, dar și în Republica Moldova, mai ales în ultima perioadă, când populația țării a obținut libertatea de a călători, ca rezultat al liberalizării regimului de vize cu țările membre ale Uniunii Europene. Odată ce a fost obținut acest regim, mediul de afaceri din turism a fost condiționat să-și diversifice ofertele turistice prin creșterea portofoliului de destinații turistice. Dar pentru lărgirea gamei de destinații turistice, apare necesitatea cooperării internaționale cu diverși furnizori de servicii și produse turistice, mai ales cu diverși tur-operatori. În aceste condiții, cooperarea internațională devine un element esențial al strategiilor de dezvoltare a întreprinderilor turistice, prin realizarea acestora, urmărindu-se obiectivul de valorificare pe o treaptă superioară a posibilităților de extindere comercială. JEL: M 1, M 16. CZU: [338.484:339.944](478) ************************************************************************************************************************************* Interest in tourism business has grown steadily throughout the world, and also in the Republic of Moldova, especially in the last period when the country's population has obtained the freedom to travel as a result of the liberalization of the visa regime with the countries of the European Union. Once this regime was obtained, the tourism business environment was conditioned to diversify its tourism offers by increasing the tourism destination portfolio. But in order to expand the range of tourism destinations, there is a need for international cooperation with various suppliers of tourism services and products, especially with various tour operators. Under these circumstances, international cooperation becomes an essential element of the development strategies of the tourism enterprises, while through their achievement, there is aimed at the better utilization of the possibilities of commercial expansion. JEL: M1, M16. CZU: [338.484:339.944](478).
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, nr. 3 (109), septembrie 2019 - P. 7-18. - Bibliogr.: p. 18 - Categoria B, ISSN 1810-9136.
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/558
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Platon-N_Juraveli-T_Economica nr.3 septembrie 2019.pdf384.27 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.