Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/516
Title: Conținutul și rolul suportului informațional în cadrul mixului de marketing din învățământul general = Content and Role of Informational Support in the General Education Marketing Mix
Authors: Casap, Lucia
Keywords: informație
marketing educațional
suport informațional
mixul de marketing
educație
Issue Date: Sep-2018
Publisher: ASEM
Series/Report no.: Economica;nr.3 (105)
Abstract: Furnizarea informaţiilor către cetăţeni reprezintă un instrument puternic pentru îmbunătățirea serviciilor publice. Informaţia deţine un rol dublu: de comunicare și de suport al procesului decizional. A fi orientat spre marketing denotă că principala sarcină a instituției este să determine nevoile şi dorinţele pieţei-ţintă și să le satisfacă prin structură, comunicare, preţuri și livrare de programe și servicii viabile, competitive și adecvate. În contextul declinului demografic și implementării modelului „banul urmează elevul”, în Republica Moldova, au apărut premise pentru dezvoltarea marketingului educațional. Asigurarea suportului informaţional, în procesul decizional și de comunicare al mixului de marketing educaţional, are un rol determinant în asigurarea atingerii obiectivelor instituțiilor. Eforturile suplimentare de stabilire a unui canal bidirecțional de comunicare sunt cele care aduc o plusvaloare și mai considerabilă. JEL: M39. CZU: 339.138:37(478). ************************************************************************************************************************************* Providing citizens with information is a powerful tool for improving public services. Information has a dual role: communication and support of the decision-making process. Being marketing-oriented means that the main task of the institution is to determine the needs and desires of the target market and to satisfy them through structure, communication, pricing and delivery of viable, competitive and appropriate programs and services. In the context of demographic decline and implementation of the “money follows the student” model, in the Republic of Moldova appeared prerequisites for the development of the educational marketing. Providing informational support in the decision-making and communication process of the educational marketing mix has a decisive role in ensuring the achievement of the objectives of the institutions. Additional efforts to establish a bidirectional communication channel are those that bring even a more significant added value. JEL: M39. CZU: 339.138:37(478).
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.3 (105), septembrie 2018 - P. 21-31. - Bibliogr.: p. 31 - Categoria B, ISSN 1810-9136
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/516
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Casap-L_ec_2018_3.pdf408.78 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.