Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/502
Title: Atitudinea noii generaţii de consumatori faţă de produsele fast-food = Attitude of the New Generations of Consumers towards Fast-Food Products
Authors: Grigoraş, Maria
Keywords: alimente fast-food
produse junk-food
jurnal alimentar
aport caloric
avantaj concurenţial
Issue Date: Jun-2018
Publisher: Editura ASEM
Series/Report no.: Economica;nr.2 (104)
Abstract: Primii vânzători de fast-food au fost comercianţiiambulanţi, care îşi postau cărucioarelecu delicatese la intrarea în fabricipentru a hrăni muncitorii. Această practică estespecifică şi astăzi pentru comercianţii ambulanţiturci, care îşi expun cărucioarele cu „kokoreç”,„manti”, „pilâv” şi „pide” oriunde în stradă.Scopul cercetării a fost de a determinaatitudinea şi percepţia noii generaţii de consumatorifaţă de produsele fast-food şi de a verificaipoteza potrivit căreia că studenţii şi specialiştiiîn tehnologiile informaţionale sunt segmentelecele mai înclinate spre un atare comportament.Pentru executarea acestui demers, s-a realizat unsondaj aleatoriu non-exhaustiv alcătuit din 63de persoane, iar metoda de culegere a informaţiilora fost prin anchetare. În urma cercetărilor,s-a conchis că piaţa alimentelor fast-food, înRepublica Moldova, este în ascensiune. JEL: L66, M11, M31. ************************************************************************************************************************************* The first fast-food vendors were ambulantmerchants who parked their carriages withdelicacies at the entrance of the factories to feedthe workers. This practice is specific to today'sTurkish ambulant merchants who expose their“kokoreç”, “manti”, “pilav” and “pide” cartsanywhere in the street.The aim of this research was to determinethe attitudes and perceptions of the new generationsof consumers towards fast food productsand to verify the hypothesis that students and ITspecialists are the most predisposed segmentsto such behaviour. In order to carry out thisresearch, a non-exhaustive random survey of 63people was conducted and a questionnaire wasused as a method of information gathering. Theresearch has concluded that the fast food marketin the Republic of Moldova is on the rise due tothe emergence of a new type of consumer. JEL: L66, M11, M31.
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.2 (104), iunie 2018 - P. 39-50. - Bibliogr.: p. 50. - Categoria B, ISSN 1810-9136
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/502
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grigoras-M_Economica nr-2_ 2018.pdf536.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.