Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRemeşovschi, Natalia-
dc.date.accessioned2018-06-07T08:03:42Z-
dc.date.available2018-06-07T08:03:42Z-
dc.date.issued2018-03-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/450-
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.1 (103), martie 2018 - P. 51-66. - Bibliogr.: p. 65 - Categoria B, ISSN 1810-9136en_US
dc.description.abstractPrin prezentul articol ne propunem săidentificăm cadrul de conceptualizare a comportamentuluiconsumatorului, prin punerea înevidență a modului în care s-a dezvoltat, definit șiabordat acesta. Comportamentul consumatoriloreste acea activitate care vizează direct identificarea,consumul și înlăturarea bunurilor șiserviciilor, incluzând acele procese care producși urmează aceste acțiuni. Comportamentul consumatoriloreste un domeniu vast, aplicativ șidistinct. Acesta servește ca „punte” între științelefundamentale și practică, translând aspectelelargi și abstracte la un nivel concret. La interfațaștiinței comportamentale se află o serie de domeniifundamental-științifice, precum: sociologia,psihologia și psihologia socială, teoria economicăgenerală, antropologia, istoria socială șiistoria culturii. Comportamentul consumatoruluieste strâns legat de două domenii aplicative:marketing și management, în special, de marketing,deoarece acesta se preocupă de comportamentulconsumatorului și vizează dezvoltarea demijloace și strategii privind reacția companiei lacomportamentul consumatorului. În esență,marketingul este viziunea sau punctul de vedereal companiei despre piața cu care operează. JEL: M30, M31, A12, A13, A14. CZU: 366.1:336.01 ************************************************************************************************************************************ This article aims to identify the frameworkfor conceptualizing the consumer behaviour byhighlighting how it has developed, defined andaddressed. The consumer’s behaviour is the activitythat directly targets the identification, consumptionand removal of goods and services,including those processes which produce andfollow these actions. The consumer’s behaviouris a vast, applicative and distinct field. It servesas a “bridge” between the fundamental and practicalsciences, translating broad and abstractaspects at a concrete level. At the interface of thebehavioural science there are a series of fundamentaland scientific fields such as sociology,psychology and social psychology, general economictheory, anthropology, social history andculture history. Consumer behaviour is closelyrelated to two application areas: marketing andmanagement, especially marketing. This is becausemarketing is concerned with consumerbehaviour and aims at developing tools andstrategies, responding to consumer behaviour. Inessence, marketing is the vision or view of thecompany about the market it operates with. JEL: M30, M31, A12, A13, A14. CZU: 366.1:336.01en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherEditura ASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.1 (103)-
dc.subjectcomportamenten_US
dc.subjectconsumatoren_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectconsumen_US
dc.subjectcomportamentul consumatoruluien_US
dc.titleAbordarea comportamentului consumatorului sub aspectul evoluţiei conceptului = Consumer Behaviour Approach under the Aspect of Concept Evolutionen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Remesovschi_N_Economica nr-1 martie 2018.pdf499.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.