Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4328
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPlaton, Nicolae
dc.date.accessioned2025-07-21T10:22:30Z
dc.date.available2025-07-21T10:22:30Z
dc.date.issued2025-06
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4328
dc.descriptionPLATON, Nicolae. Particularități și metode de proiectare a unei noi destinații turistice = Particularities and Methods for Designing a New Tourist Destination. Economica. Online. 2025, nr. 2, pp. 7-21. ISSN 1810-9136. Disponibil: https://doi.org/10.53486/econ.2025.132.07en_US
dc.description.abstractTuriștii ca consumatori ai produselor și serviciilor turistice au o curiozitate înnăscută în ceea ce privește cunoașterea lumii în care trăiesc și de aceea sunt mereu în căutarea experiențelor plăcute și inedite, ce țin de valorificare unei destinații turistice noi. În aceste condiții, agenții pieței turistice: agențiile de turism detailiste și tur-operatorii sunt nevoiți, în permanență, să pună la dispoziția turiștilor noi destinații turistice, pentru a-și diversifica oferta turistică existentă. Este important ca destinațiile turistice puse la dispoziția pieței să aibă menirea de a satisface comportamentul de consum al potențialilor turiști și totodată să completeze oferta turistică a țării. Articolul respectiv, descrie specificul, modul de proiectare și punere în valoare turistică a unei destinații turistice noi, atât din viziunea consumatorilor-turiști, cât și prin prisma agenților pieței turistice, implicați în prestația turistică. CZU: 348.486(478); JEL: M2, Z3 ************************************************************************************************************************************* Tourists, as consumers of tourism products and services, have an innate curiosity regarding the knowledge of the world in which they live and that is why they are constantly looking for pleasant and unique experiences associated with the exploitation of a new tourist destination. Under these circumstances, the agents of the tourist market: retail travel agencies and tour operators, must continuously provide tourists with new tourist arrangements in order to diversify their existing tourism offer. Therefore, in order to face the challenges, the agents of the tourism market must make considerable efforts to understand the consumption behaviour of potential tourists and, consequently, to launch distinct tourist destinations. This article describes the specifics, the way of designing and valuing a new tourist destination, both from the perspective of the tourism consumers- and from the perspective of the tourist market agents. UDC: 348.486(478); JEL: M2, Z3en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 2(132)
dc.subjecttourismen_US
dc.subjecttourism destinationen_US
dc.subjecttourism consumersen_US
dc.subjecttourism market agentsen_US
dc.subjectinformative touren_US
dc.subjecttourism arrangementsen_US
dc.subjectdestinație turisticăen_US
dc.subjectconsumatori-turiștien_US
dc.subjectagenții pieței turisticeen_US
dc.subjectturinformativen_US
dc.subjectaranjamente turisticeen_US
dc.titleParticularități și metode de proiectare a unei noi destinații turisticeen_US
dc.title.alternativeParticularities and Methods for Designing a New Tourist Destinationen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA nr 2 2025 pp. 7-21.pdf665.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.