Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4015
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJomir, Eudochia-
dc.contributor.authorBelostecinic, Grigore-
dc.date.accessioned2025-05-12T08:36:15Z-
dc.date.available2025-05-12T08:36:15Z-
dc.date.issued2025-03-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/4015-
dc.descriptionJOMIR, Eudochia și Grigore BELOSTECINIC. Inteligența artificială în marketingul universitar: unele realități și posibilități de aplicare = Artificial Intelligence in University Marketing: Some Realities and Possible Applications. Economica. 2025, nr. 1(131), pp. 7-27. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractSocietatea modernă se caracterizează printr-un ritm accelerat de integrare a inteligenței artificiale (IA) în aproape toate domeniile de activitate umană, generând rezultate din ce în ce mai eficiente, iar domeniul educației nu este o excepție. Un canal eficient de transmitere a informațiilor și de stabilire a relațiilor cu potențialii studenți și alte categorii de public reprezintă siteul universității, care trebuie adaptat atât din punct de vedere estetic, cât și în ceea ce privește conținutul, în concordanță cu preferințele utilizatorilor. Cercetările în domeniu sugerează diferite modalități de evaluarea a atractivității unui site în scopul îmbunătățirii acestuia. În prezenta cercetare, se propune utilizarea platformei EyeQuant, bazată pe inteligența artificială predictivă și algoritmi capabili să simuleze reacțiile utilizatorilor reali la diverse elemente vizuale ale site-urilor universităților. Concluziile cercetării au fost fundamentate pe baza rezultatelor evaluării primei pagini a siteurilor celor 19 universități prezente în sistemul de învățământ superior din Republica Moldova. CZU: 004.8+339.138:378.4(478); JEL: M31, M39. https://doi.org/10.53486/econ.2025.131.07 ************************************************************************************************************************************ Modern society is characterized by an accelerated pace of integration of artificial intelligence (AI) in almost all areas of human activity, generating increasingly efficient results, and education is no exception. An effective channel for communicating information and building relationships with potential students and other audiences is the university website, which needs to be adapted both aesthetically and in terms of content to suit user preferences. Research in the field suggests different ways to evaluate the attractiveness of a website in order to improve it. In the present research, it is proposed to use the EyeQuant platform, based on predictive artificial intelligence and algorithms able to simulate the reactions of real users to various visual elements of university websites. The conclusions of the research were based on the results of the evaluation of the first page of the websites of 19 universities present in the higher education system of the Republic of Moldova. UDC: 004.8+339.138:378.4(478); JEL: M31, M39. https://doi.org/10.53486/econ.2025.131.07en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;Nr. 1(131)-
dc.subjectartificial intelligence (AI)en_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjectuniversity websiteen_US
dc.subjectwebsite designen_US
dc.subjectevaluation methodsen_US
dc.subjectwebsite attractivenessen_US
dc.subjectinteligență artificialăen_US
dc.subjectuniversitateen_US
dc.subjectsite universitaren_US
dc.subjectdesign-ul site-uluien_US
dc.subjectmetode de evaluareen_US
dc.subjectatractivitatea site-uluien_US
dc.titleInteligența artificială în marketingul universitar: unele realități și posibilități de aplicareen_US
dc.title.alternativeArtificial Intelligence in University Marketing: Some Realities and Possible Applicationsen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA nr 1 2025_pp. 7-27.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.