Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3647
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSuslenco, Alina-
dc.contributor.authorSlutu, Rodica-
dc.date.accessioned2024-10-28T08:47:52Z-
dc.date.available2024-10-28T08:47:52Z-
dc.date.issued2024-09-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3647-
dc.descriptionSUSLENCO, Alina, SLUTU, Rodica. Dificultăți în atingerea sustenabilității în sectorul turistic din Republica Moldova = Problems in Achieving Sustainability in the Tourism Sector in the Republic of Moldova. Economica. 2024, nr. 3(129), pp. 7-19. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractLucrarea de față analizează principalele dificultăți și provocări cu care se confruntă organizațiile din sectorul turistic în procesul de atingere a sustenabilității. Obiectivul general al cercetării constă în identificarea și evidențierea atât a problemelor cu care se confruntă companiile din domeniu, cât și a metodelor de prevenire și atenuare a acestora. Pentru realizarea acestui obiectiv, s-a recurs la o metodologie de cercetare amplă, ce include diverse tehnici, precum: analiza, sinteza, inducția, deducția, abducția, abstracția științifică, documentarea, analiza de conținut etc. Ca urmare a studiilor efectuate, s-a constatat că fiecare companie din sfera turistică trebuie să-și dezvolte propriile strategii orientate spre sustenabilitate, care să includă activități zilnice, menite să sprijine alinierea companiilor la principiile sustenabilității, pe de o parte, și să reducă amprenta negativă asupra societății, pe de altă parte. JEL: Q01, Q56, Z32; CZU: 338.48:005.412(478); DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.007 ************************************************************************************************************************************ The paper gives an overview of the most important difficultes and challenges faced by tourism organizations in achieving sustainability. The general objective of the research is to identify and highlight both the problems encountered by companies in the field and the methods of preventing and mitigating them. To achieve the general objective, we applied a comprehensive research methodology, which includes methods such as: analysis, synthesis, induction, deduction, abduction, scientific abstraction, documentation, content analysis, etc. At the same time, each company in the tourism sphere needs to identify an approach in achieving sustainability, which would include dayly activities aimed at aligning companies with the approach to achieving sustainability on the one hand, and reducing the negative footprint on society on the other. JEL: Q01, Q56, Z32; UDC: 338.48:005.412(478); DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.129.007en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 3(129)-
dc.subjectsustainabilityen_US
dc.subjectsustainable tourismen_US
dc.subjectsustainable companiesen_US
dc.subjectsustainable objectivesen_US
dc.subjectsustainable destinationsen_US
dc.subjectsustainable practicesen_US
dc.subjectsustenabilitateen_US
dc.subjectturism sustenabilen_US
dc.subjectcompanii sustenabileen_US
dc.subjectobiective de sustenabilitateen_US
dc.subjectdestinații sustenabileen_US
dc.subjectpractici durabileen_US
dc.titleDificultăți în atingerea sustenabilității în sectorul turistic din Republica Moldovaen_US
dc.title.alternativeProblems in Achieving Sustainability in the Tourism Sector in the Republic of Moldovaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA nr 3 2024_p7-19.pdf720.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.