Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSolcan, Angela
dc.contributor.authorCovaș, Lilia
dc.contributor.authorChicu, Olga
dc.date.accessioned2024-08-28T07:27:35Z
dc.date.available2024-08-28T07:27:35Z
dc.date.issued2024-06
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3456
dc.descriptionSOLCAN, Angela, COVAŞ, Lilia, CHICU, Olga. Percepția stakeholderilor asupra implementării învățământului superior dual. Studiu de caz: Academia de Studii Economice din Moldova = Stakeholder’s Perception of Dual Higher Education Implementation. Case Study: Academy of Economic Studies of Moldova. Economica. 2024, nr. 2(128), pp. 7-21. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractScopul acestui articol constă în analiza implementării învățământului dual în cadrul studiilor superioare de licență de la Academia de Studii Economice din Moldova (ASEM), din perspectiva managementului stakeholderilor. Cercetarea se focalizează pe evaluarea percepțiilor și experiențelor stakeholderilor cheie: studenții, reprezentanții mediului de afaceri și cadrele didactice. Începând cu toamna anului 2022, ASEM a inițiat, pentru prima dată în Republica Moldova, organizarea studiilor superioare duale, în cadrul proiectului Erasmus+, intitulat „Integrarea învățământului superior dual în Moldova și Ucraina (COOPERA)”, codul de referință 617490-EPP-1- 2020-1-MD-EPPKA2-CBHE-SP. Cercetarea se concentrează pe două programe de formare duală de licență: Business și Administrare și Informatică Aplicată. Experiența acumulată în acești doi ani permite formularea concluziilor preliminare privind eficiența și beneficiile învățământului superior dual, evidențiindu-se importanța implicării active și continue a tuturor stakeholderilor pentru succesul și sustenabilitatea programului. CZU: [378.14.014.5:371.38](478); JEL: I23, I25, M19, M53; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.128.007 ************************************************************************************************************************************ The purpose of this article is to analyse the implementation of dual education in higher degree studies at the Academy of Economic Studies of Moldova (ASEM), from the perspective of stakeholder management. The research focuses on assessing the perceptions and experiences of key stakeholders: students, business representatives and teachers. Starting with autumn 2022, ASEM initiated, for the first time in the Republic of Moldova, the organization of dual higher education studies within the Erasmus+ project, entitled “Integration of dual higher education in Moldova and Ukraine (COOPERA)”, reference code 617490-EPP-1-2020-1-MD-EPPKA2- CBHE-SP. The research focuses on two dual undergraduate training programs: Business and Administration and Applied Informatics. The experience gained over these two years allows preliminary conclusions to be drawn on the efficiency and benefits of dual higher education, highlighting the importance of active and continuous involvement of all stakeholders for the success and sustainability of the programme. UDC: [378.14.014.5:371.38](478); JEL: I23, I25, M19, M53; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.128.007en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 2(128)
dc.subjectstakeholdersen_US
dc.subjectstakeholders managementen_US
dc.subjectdual higher educationen_US
dc.subjectneeds from the employment sectoren_US
dc.subjectuniversityen_US
dc.subjectstakeholderien_US
dc.subjectmanagementul stakeholderiloren_US
dc.subjectînvățământ superior dualen_US
dc.subjectnevoile din sectorul ocupării forței de muncăen_US
dc.subjectuniversitateen_US
dc.titlePercepția stakeholderilor asupra implementării învățământului superior dual. Studiu de caz: Academia de Studii Economice din Moldovaen_US
dc.title.alternativeStakeholder’s Perception of Dual Higher Education Implementation. Case Study: Academy of Economic Studies of Moldovaen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ec_2024_2_p7-21.pdf524.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.