Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3378
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorȘișcan, Ecaterina
dc.contributor.authorMoldovan-Batrînac, Viorelia
dc.date.accessioned2024-04-30T05:25:09Z
dc.date.available2024-04-30T05:25:09Z
dc.date.issued2024-03
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/3378
dc.descriptionȘIȘCAN, Ecaterina, MOLDOVAN-BATRÎNAC, Viorelia. Impactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economic = Student Satisfaction Impact on the Economic Higher Education Institution Competitiveness. Economica. 2024, nr. 1(127), pp. 7-16. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractÎn condițiile unui mediu caracterizat de volatilitate, incertitudine, complexitate și ambiguitate, studierea și gestionarea satisfacției studenților devin esențiale pentru asigurarea calității și competitivității instituțiilor de învățământ superior. Acest studiu își propune să analizeze nivelul de satisfacție a studenților din învățământul superior economic din Republica Moldova, evaluând factorii care influențează experiența lor educațională, precum și gradul de atașament față de instituție. Rezultatele studiului denotă niveluri ridicate de satisfacție a studenților, în aspecte precum: comunicarea cu personalul didactic, organizarea cursurilor și competența cadrelor didactice, în timp ce condițiile de cazare și infrastructura instituțională sunt percepute mai critic. Implicațiile acestor constatări sunt discutate în contextul îmbunătățirii experienței educaționale, retenției și loializării studenților. CZU: [378.4:339.137.2+316.654-057.875](478); JEL: M31, M37, I23; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007 ************************************************************************************************************************************ Studying and managing students’ satisfaction becomes essential to ensure the quality and competitiveness of higher education institutions in the conditions of an environment characterized by volatility, uncertainty, complexity and ambiguity. This study aims to analyze the level of students’ satisfaction in higher economic education in the Republic of Moldova by evaluating the factors that influence their educational experience, as well as the degree of attachment to the institution. The results of the study show high levels of student satisfaction in such aspects as communication with teaching staff, course organization and teaching staff competence, while accommodation conditions and institutional infrastructure are perceived more critically. The implications of these findings are discussed in the context of improving the educational experiences, students’ retention and loyalty. UDC: [378.4:339.137.2+316.654-057.875](478); JEL: M31, M37, I23; DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2024.127.007en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 1(127)
dc.subjecthigher educationen_US
dc.subjectstudents’satisfactionen_US
dc.subjectloyaltyen_US
dc.subjectcompetitivenessen_US
dc.subjecteducational marketingen_US
dc.subjectînvățământ superioren_US
dc.subjectsatisfacția studențiloren_US
dc.subjectloialitateen_US
dc.subjectcompetitivitateen_US
dc.subjectmarketing educaționalen_US
dc.titleImpactul satisfacției studenților asupra competitivității instituției de învățământ superior economicen_US
dc.title.alternativeStudent Satisfaction Impact on the Economic Higher Education Institution Competitivenessen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ECONOMICA 1 2024_pp.7-16.pdf573.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.