Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/335
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAnghelache, Constantin
dc.contributor.authorPârțachi, Ion
dc.contributor.authorAnghel, Mădălina Gabriela
dc.date.accessioned2017-10-25T06:30:18Z
dc.date.available2017-10-25T06:30:18Z
dc.date.issued2017-09
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/335
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.3 (101), iunie 2017 - P. 129-149. - Bibliogr.: p. 16 - Categoria B, ISSN 1810-9136en_US
dc.description.abstractEducația și pregătirea vocațională reprezintă un scop vital atât în contexul economic, cât și-n cel social. Oportunitățile pe care Uniunea Europeană și statele sale membre le oferă cetățenilor lor, pentru condiții de viață, studii și locuri de muncă sunt contribuții majore, care, alături de înțelegerea și realizarea unei culturi sociale a fiecărui cetățean, reprezintă o prioritate. În fiecare an, peste un milion de cetățeni, de toate vârstele, beneficiază de condiții de învățământ vocațional, în cadrul unor programe naționale. Cooperarea între statele membre a căpătat un impuls în anul 2010, când s-au stabilit programe care au integrat o serie de tineri și persoane de alte vârste pe drumul dezvoltării intelectuale, al învățământului și al pregătirii, în conformitate cu programul adoptat în 2009 de Consiliul European și care identifică măsuri până în anul 2020. Există un complex de măsuri în cadrul a 4 obiective strategice, care vizează educația și cuprinde învățarea pe termen lung și asigurarea mobilității. A doua direcție constă în îmbunătățirea calității și eficienței învățământului și pregătirii, apoi, promovarea egalității sociale, coeziunea și implicarea activă a cetățenilor în viața social-economică și, nu în ultimul rând, crearea și inovarea – aspecte care trebuie să fie respectate la toate nivelurile de pregătire a populației. CZU: (37:061.1EU) :311.31. JEL: H52, I21, I25.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherEditura ASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.3 (101) / 2017
dc.subjecteducațieen_US
dc.subjectpopulațieen_US
dc.subjectpregătire vocaționalăen_US
dc.subjectinovațiien_US
dc.subjectcadru didacticen_US
dc.titleAnaliza strategiei Uniunii Europene privind educația și pregătirea vocaționalăen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Anghelachie-C_Partachi-I_Anghel-G-M_ec_2017_3.pdf875.67 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.