Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/268
Title: Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii consumatorilor
Authors: Grigoraş, Maria
Keywords: informaţii nutriţionale
strategie proactivă
strategie de adaptare
profil nutritional
dietă calorică
sisteme F.O.P.
Frontof-Package
Issue Date: Mar-2017
Publisher: Editura ASEM
Series/Report no.: Economica;nr. 1 (99) / 2017
Abstract: În ultima perioadă, datorită controverselor apărute în industria alimentară şi impactului mediilor de socializare, precum şi descoperirii legăturii tot mai intense între produsele consumate şi starea sănătăţii, consumatorul a devenit mai perspicace în luarea deciziei de cumpărare a alimentelor. Un important element de ghidare în alegerea reuşită a produselor alimentare îl constituie informaţiile nutriţionale de pe etichetă. Astfel, consumatorul încearcă să proceseze aceste informaţii. Scopul cercetării a constat în determinarea gradului de comprehensibilitate al informaţiilor expuse pe etichetele alimentelor, evaluarea profilului nutriţional al acestora, precum şi evidenţierea unei posibile antiteze între imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” ale respectivelor produse. Pentru îndeplinirea acestui scop, s-au efectuat cercetări exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. JEL: M31, P36, Q13.
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXV, nr.1 (99), martie 2017 - P. 19-36. - Bibliogr.: p. 36 - Categoria B, ISSN 1810-9136
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/268
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grigoras_M_ec_2017_1.pdf491.16 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.