Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/255
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGrigoraş, Maria-
dc.date.accessioned2017-02-24T08:41:41Z-
dc.date.available2017-02-24T08:41:41Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/255-
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, An. XXIV, nr.4 (98), decembrie, 2016 - P. 7-21. - Bibliogr.: p. 21 - Categoria B, ISSN 1810-9136en_US
dc.description.abstractDezvoltarea intensivă înregistrată de pieţele globale, corelată cu cerinţele consumatorului modern, a dus la formarea unei noi abordări, mult mai complexe, referitoare la sectorul alimentar şi principalii săi determinanţi. Teoriile vechi de piaţă cu privire la mecanismul comercial au căzut în desuetudine. Consumatorul nu mai este unul neavizat, ci, din contra, unul foarte activ, ale cărui cerinţe trebuie luate în seamă de către producător şi incluse în schemele tehnologice de producere. Epoca „caveat emptor” se transformă în epoca „caveat vendor”. Astfel, provocarea, lansată de consumator către producător, este una simplistă, şi anume: asigurarea şi garantarea calităţii produselor. Însă, acest deziderat nu constituie un scop în sine, ci este parte a trinomului: mediul ambiant, mediul economic şi cel societal. Actualmente, produsul agroalimentar trebuie să garanteze nu doar siguranţa pentru consumatori, dar şi să aibă o amprentă ecologică cât mai redusă, să satisfacă aşteptările producătorului şi să contribuie la dezvoltarea social umană. Cercetarea dată şi-a propus să examineze directiva ce trebuie să fie susţinută de către producători şi vânzători în asigurarea calităţii produselor agroalimentare, prin punerea în practică a unor metode standardizate de producţie şi prin informarea corectă, completă şi comprehensibilă a consumatorilor. Identificându-se poziţia actuală a managementului calităţii alimentelor din sugestiile segmentului cercetat, se propune un design al „bunului agroalimentar”, perfect adaptabil la cerinţele consumatorului, la provocările mediului ambiant, la aşteptările producătorilor şi la dezvoltarea sustenabilă a societăţii. JEL: L15, L66, Q13, M11. CZU: 338.439.5:339.138en_US
dc.publisherEditura ASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;An. XXIV, nr.4 (98), decembrie 2016-
dc.subjectdesignul alimentuluien_US
dc.subjectsiguranţă alimentarăen_US
dc.subjectmanagementul calităţiien_US
dc.subjectdezvoltare durabilăen_US
dc.subjectcetăţenie corporativăen_US
dc.subjectcomportamentul consumatorului modernen_US
dc.titleMarketingul produselor agroalimentare la confluenţa dintre cerinţele consumatorului modern şi dezvoltarea durabilăen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GrigorasM_Economica_nr_4_2016.pdf564.94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.