Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/246
Title: Cadrul teoretico-conceptual cu referinţă la rolul instituţiilor în procesul de aderare la UE
Other Titles: The Theoretical Сonceptual Framework with Reference to the Role of Institutions in the Process of Accession to the EU
Authors: Feuraş, Eugenia
Keywords: europenizare
transfer instituţional
dependenţă de cale
aderare la UE
Issue Date: 2016
Publisher: ASEM
Series/Report no.: Economica. Revistă ştiinţifico-didactică.;An. XXIV, nr.3 (97), septembrie 2016
Abstract: Unul din factorii primari ai competi- tivităţii unei ţări este starea instituţiilor. Ade- rarea la UE presupune modificări substan- ţiale în conţinutul şi componenţa cadrului instituţional al ţărilor aderente, ce pot genera un progres sau regres în dezvoltarea lor dacă instituţiile existente şi cele transferate sunt incompatibile. În articolul prezentat, autorul şi-a propus sarcina de a examina, sub aspect teoretico-conceptual, procesul de modificare instituţională prin intermediul a trei concep- ţii: a europenizării, a transferului instituţio- nal şi a dependenţei de cale. Au fost analizate formele, instrumentele, modalităţile şi costu- rile transferului instituţional şi posibilele disfuncţionalităţi instituţionale. S-a ajuns la concluzia că, în cazul Republicii Moldova, modificarea parţială a instituţiilor este deter- minată, preponderent, de dorinţa de supra- vieţuire a veto-actorilor şi nu de continuarea consecventă a procesului de aderare la UE. JEL: N01, F15
Description: Publicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, 2016. № 3. - P. 92-110. - Bibliogr.: p. 109. - Categoria B, ISSN 1810-9136
URI: http://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/246
ISSN: 1810-9136
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
FeurasE_ec_2016_3.pdf356.36 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.