Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2431
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMihaila, Svetlana-
dc.contributor.authorBădicu, Galina-
dc.contributor.authorCodrean, Violeta-
dc.date.accessioned2023-01-30T10:52:10Z-
dc.date.available2023-01-30T10:52:10Z-
dc.date.issued2022-12-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2431-
dc.descriptionMIHAILA, Svetlana, BĂDICU, Galina, CODREAN, Violeta. Aspecte evolutive privind profesia contabilă în contextul digitalizării: un imperativ al secolului XXI = Evolving Aspects Regarding the Accounting Profession in the Context of Digitalization: An Imperative of the 21st Century. In: Economica. 2022, nr. 4(122), pp. 44-61. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractActualmente, tehnologiile informaţionale sunt parte componentă aproape a fiecărei entități structurile, care nu pot ţine pasul cu noile tehnologii, fiind supuse riscului de a dispărea în timp. Printr-o abordare exploratorie, prezenta cercetare prevede revizuirea literaturii de specialitate în ceea ce privește imaginea și evoluția profesiei contabile, particularizând studiul în direcția digitalizării profesiei, competențelor și atributelor unui profesionist contabil în secolul XXI, analiza bibliometrică permițând reliefarea principalelor aspecte cu privire la productivitatea științifică anuală în această direcție. Întrucât profesionistul contabil are obligația de a corespunde schimbărilor și de a accepta provocările profesiei, cercetarea prezintă o analiză pe bază de chestionar a percepției studenților și absolvenților contabili asupra perspectivelor de viitor ale profesiei, având la bază drept piloni de cercetare – imaginea profesiei contabile în societate și impactul digitalizării asupra acesteia: beneficii și impedimente. CZU:[657:331.54]:004.78; JEL: M40, M41. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.122.044 ************************************************************************************************************************************* Currently, information technologies are a component part of almost every entity, structures that cannot keep up with new technologies are subject to the risk of disappearing over time. Through an exploratory approach, this research provides for the review of specialized literature regarding the image and evolution of the accounting profession, particularizing the study in the direction of the digitization of the profession, the skills and attributes of a professional accountant in the 21st century, the bibliometric analysis allowing the highlighting of the main aspects regarding productivity annual scientific in this direction. Since the accounting professional has the obligation to correspond to changes and accept the challenges of the profession, the research presents a questionnaire-based analysis of the perception of accounting students and graduates on the future prospects of the profession, based on the pillars of research – the image of the accounting profession in society and the impact of digitization on it: benefits and impediments. CZU:[657:331.54]:004.78; JEL: M40, M41. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.122.044en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 4(122)-
dc.subjectaccountingen_US
dc.subjectaccounting professionen_US
dc.subjectdigitizationen_US
dc.subjectinformation technologiesen_US
dc.subjectcontabilitateen_US
dc.subjectprofesia contabilăen_US
dc.subjecttehnologii informaționaleen_US
dc.titleAspecte evolutive privind profesia contabilă în contextul digitalizării: un imperativ al secolului XXIen_US
dc.title.alternativeEvolving Aspects Regarding the Accounting Profession in the Context of Digitalization: An Imperative of the 21st Centuryen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svetlana MIHAILA_Galina BĂDICU_Violeta CODREANU_ECONOMICA nr 4 2022.pdf1.39 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.