Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2318
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMalancea, Iurie
dc.date.accessioned2022-12-12T11:54:52Z
dc.date.available2022-12-12T11:54:52Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.issn1810-9136
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2318
dc.descriptionMALANCEA, Iurie. Strategii competitive de dezvoltare a imaginii întreprinderii = Competitive Strategies for Creating the Company's Image. In: Economica. 2022, nr. 3(121), pp. 62-73. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractArticolul dat prezintă perspectivele strategice de dezvoltare a imaginii întreprinderii. Imaginea întreprinderii reprezintă o sursă puternică de avantaj competitiv, care oferă posibilitatea companiei de a genera plusvaloare pe termen lung. Prin intermediul cadrului operațional de management al conceptului de brand, întreprinderea abordează imaginea din punct de vedere strategic, pornind de la planificare și încheind cu monitorizarea și îmbunătățirea continuă a aspectelor ce țin de imagine. Pe durata ciclului de viață a organizației, conceptul de brand al întreprinderii trece prin procesul de lansare, elaborare și fortificare, fapt ce presupune selectarea direcțiilor strategice la nivel de concept de brand (funcțional, simbolic, experiențial). Abordată din această perspectivă, imaginea companiei este consolidată într-o manieră consecutivă și, drept urmare, poate avea un impact de lungă durată asupra competitivității întreprinderii pe piață. CZU: 339.138:339.137.2:658(478)(043); JEL: M31. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.062 ************************************************************************************************************************************* This article presents the strategic perspectives for developing the company's image. Corporate image is a powerful source of competitive advantage that enables a company to generate long-term added value. Through the operational framework of brand management, the company addresses image strategically, starting with planning and ending with monitoring and continuous improvement of image aspects. Throughout the life cycle of the enterprise, the company’s brand concept goes through the process of launching, developing, and strengthening, which involves selecting strategic directions at the brand concept level (functional, symbolic, experiential). Approached from this perspective, the company’s image is strengthened in a consequential manner and, as a result, can have a long-lasting impact on the company's competitiveness in the market. CZU: 339.138:339.137.2:658(478)(043); JEL: M31. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.121.062en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 3(121)
dc.subjectimagineen_US
dc.subjectîntreprindereen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectstrategiien_US
dc.subjectconcepten_US
dc.subjectavantaj competitiven_US
dc.subjectciclu de viațăen_US
dc.subjectcompetitive advantageen_US
dc.subjectcompanyen_US
dc.subjectlife cycleen_US
dc.titleStrategii competitive de dezvoltare a imaginii întreprinderiien_US
dc.title.alternativeCompetitive Strategies for Creating the Company's Imageen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Malancea_Iurie_ ec_3_2022.pdf725.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.