Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2100
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAricova, Liubov-
dc.date.accessioned2022-06-01T10:40:09Z-
dc.date.available2022-06-01T10:40:09Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2100-
dc.descriptionRezumatul tezei de doctor în științe economice. Specialitatea 521.04 – Marketing și logistică. Conducător științific: BELOSTECINIC Grigore, doctor habilitat în economie, profesor universitar, academician.en_US
dc.description.abstractActualitatea şi importanţa temei de cercetare. O activitatea eficientă de marketing permite cucerirea noilor piețe, crearea cererii pentru produsele proprii, menținerea consumatorilor, formarea pozițiilor stabile pe piață, ceea ce, indiscutabil, are impact asupra bunăstării financiare a întreprinderii și obținerea oportunităților pentru dezvoltarea ulterioară. Soluționarea acestor sarcini se realizează cu ajutorul instrumentelor adecvate de marketing, printre care evidențiem poziționarea. Competitivitatea puternică, gama vastă de bunuri de pe piață, actualizarea rapidă a nomenclaturii acestora înaintează către întreprindere următoarea întrebare: În ce mod consumatorul va accepta produsele fabricate de întreprindere? Prioritatea analizei acestei sarcini este determinată și de politica de prețuri în creștere pentru crearea de noi produse, dar și riscul înalt asociat de elaborarea acestora. Conducerea întreprinderilor ar trebui să își orienteze eforturile pe baza celor mai recente realizări ale teoriei poziționării, cu investiții relativ mici în resurse financiare, să ocupe o poziție competitivă stabilă. Toate acestea obligă producătorii să cerceteze și să analizeze minuțios piața și poziția bunurilor oferite pe această piață. Analiza stării teoriei și practicii actuale cu privire la poziționarea produselor permite să atestăm că, pe de o parte, există o oportunitate unică de a adopta experiența testată pe piețele de consum cu o competitivitate mai mare și, astfel, a evita și a nu repeta o serie de greșeli de marketing. Pe de altă parte, analiza arată că pentru poziționarea completă a produsului nu este suficientă baza teoretică existentă care ar ține cont de specificul pieței. În pofida încercărilor de a elabora soluții justificate în poziționarea produselor, rezultatele finale sunt adesea nesemnificative, ceea ce poate fi explicat, în mare măsură, prin dificultăți teoretice în cazul elaborării metodelor de poziționare a unui produs adecvat pentru o anumită piață. Metodele utilizate de selectare a atributelor de poziționare cuprind un set nejustificat de proprietăți ale produsului, adesea nepercepute de consumatori, care nu au impact semnificativ asupra luării deciziilor de cumpărare. Astfel, demarând acțiuni active pentru a obține poziții competitive stabile pe piață, liderii întreprinderilor trebuie să posede o abordare sistematică față de problema poziționării produsului, precum și o metodologie de formare a unui sistem de poziționare a marketingului, justificată științific. Această circumstanță în corelație cu relevanța subiectului a determinat scopul, obiectivele și ipoteza de lucru a tezei.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectstrategieen_US
dc.subjectpoziționareen_US
dc.subjectsegmentareen_US
dc.subjectcompetitivitateen_US
dc.titleFundamentarea de marketing în poziționarea strategia a produselor pe piață” (în baza întreprinderilor de vinificație din UTA Gagauzia). Rezumatul tezei de doctor în științe economice.en_US
dc.typeBooken_US
Appears in Collections:5. Stiinte sociale si economice

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Aricova Liubov_Rezumatul tezei_rom.pdf880.75 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.