Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2096
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMalancea, Iurie-
dc.date.accessioned2022-06-01T10:26:08Z-
dc.date.available2022-06-01T10:26:08Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/2096-
dc.descriptionTeză de doctor în științe economice. 521.04. MARKETING; LOGISTICĂ. Conducător științific: BELOSTECINIC Grigore, acad., prof. univ., dr.hab.en_US
dc.description.abstractDOMENIUL DE STUDIU: Științe economice. OBIECTUL CERCETĂRII: este prezentat conceptul de imagine și identitate în activitatea de marketing, aplicat în creșterea competitivității întreprinderii pe piață. SCOPUL CERCETĂRII: constă în elaborarea unor metode de analiză și gestionare a imaginii întreprinderilor care să rezulte în strategii care utilizează eficient instrumentarul de marketing în creșterea competitivității. OBIECTIVELE CERCETĂRII: identificarea și delimitarea abordărilor conceptuale ale conceptelor de imagine și identitate; examinarea imaginii ca sursă de avantaj competitiv; identificarea instrumentelor și metodelor de măsurare a imaginii; investigarea competitivității Republicii Moldova în contextul concurențial global; delimitarea particularităților competitivității sectorului de confecții prin prisma imaginii; cercetarea și evaluarea imaginii brandurilor autohtone Iuvas, Maicom, Vasconi; elaborarea strategiilor de îmbunătățire a imaginii întreprinderilor. NOUTATEA ȘI ORIGINALITATEA ȘTIINȚIFICĂ: rezidă în cercetarea conceptului de imagine și identitate a întreprinderii în contextul competitivității economice și în înaintarea unui cadru operațional (proces) de gestionare strategică a imaginii în baza căruia întreprinderea va îmbunătăți continuu competitivitatea întreprinderii prin imagine. PROBLEMA ȘTIINȚIFICĂ IMPORTANTĂ SOLUȚIONATĂ ÎN CERCETARE: Problema: lipsa clarității și cunoașterii conceptului de imagine ca sursă de avantaj competitiv pentru o întreprindere. Întrebarea de cercetare: cum putem măsura imaginea unei întreprinderi și care sunt strategiile sustenabile de dezvoltare și consolidare a competitivității întreprinderii prin imagine? Au fost identificate metode și tehnici de măsurare a imaginii care țin cont de specificul părților interesate și s-a propus un cadru operațional de gestionare a imaginii care include directive strategice de consolidare a competitivității întreprinderilor din Republica Moldova în vederea eficientizării activității de marketing. SEMNIFICAȚIA TEORETICĂ A CERCETĂRII: este evidențiată prin studierea aprofundată a tuturor constructelor ce definesc conceptul de imagine și a ambiguității termenului în literatura de specialitate. VALOAREA APLICATIVĂ A LUCRĂRII: este reprezentată prin analiza competitivității sectorului de confecții, elaborarea metodelor de măsurare a imaginii întreprinderii, evaluarea imaginii brandurilor autohtone Iuvas, Maicom, Vasconi și elaborarea unui cadru operațional de gestionare strategică a imaginii întreprinderii. IMPLEMENTAREA REZULTATELOR ȘTIINȚIFICE: s-a realizat în cadrul întreprinderii Iuvas SRL, a departamentului de PR și comunicare a universității Divitia Gratiae, în cadrul disciplinei Managementul Marketingului predat masteranzilor Institutului Internațional TCMI, Austria, în cadrul instruirilor de afaceri organizate de compania Advanced Consulting SRL în colaborare cu organizația Elvețiană COM International. De asemenea, rezultatele investigațiilor științifice au fost comunicate la conferințe științifice naționale și internaționale și prin publicațiile științifice în reviste de profil.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectimagineen_US
dc.subjectidentitateen_US
dc.subjectbranden_US
dc.subjectcompetitivitateen_US
dc.subjectavantaj competitiven_US
dc.subjectmetode de măsurareen_US
dc.subjectRepublica Moldovaen_US
dc.subjectpoziționareen_US
dc.subjectstrategii competitiveen_US
dc.subjectcomunicări integrateen_US
dc.titleImaginea ca factor de creștere a competitivității întreprinderii pe piață. Teză de doctor în științe economice.en_US
dc.typeBooken_US
Appears in Collections:5. Stiinte sociale si economice

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
iurie_malancea_thesis.pdf7.19 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.