Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/200
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDrăgoescu, Raluca-Mariana-
dc.contributor.authorBucerzan (Precup), Ioana-Maria-
dc.contributor.authorBere (Silvestru), Ramona-
dc.date.accessioned2016-10-26T09:50:29Z-
dc.date.available2016-10-26T09:50:29Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttp://irek.ase.md:80/xmlui/handle/123456789/200-
dc.descriptionPublicat în: Economica : Revistă ştiinţifico-didactică / Academia de Studii Economice a Moldovei ; redactor şef: Grigore Belostecinic. - Chişinău : ASEM, 2015. № 3. - P. 100-109. - Bibliogr.: p. 109. - Categoria B ISSN 1810-9136en_US
dc.description.abstractCalculul eficienței cheltuielilor cu educația este un subiect actual în cercetarea economică. În acest articol, ne propunem să estimăm eficiența relativă a cheltuielilor cu educația terțiară pentru țările membre UE, folosind, în acest scop, metoda DEA (Data Envelopment Analysis), care este o metodă nonparametrică provenită din programarea liniară. Drept variabile de intrare, am recurs la cheltuielile publice cu educația per student (nivel ISCED 5 și 6), exprimate în termeni PPS, iar ca output am utilizat numărul total al absolvenților la 1000 de persoane cu vârsta cuprinsă între 20 și 29 de ani. Rezultatele obținute denotă că frontiera de eficiență este formată din Bulgaria, România și Polonia, țări în care se înregistrează cele mai mici cheltuieli per student la nivelul UE. JEL: C15en_US
dc.publisherEditura ASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr.3 (93) / 2015-
dc.subjecteducație terțiarăen_US
dc.subjectcheltuieli publiceen_US
dc.subjectDEAen_US
dc.titleEstimarea eficienței cheltuielilor cu educația terțiară în ţările UEen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DragoescuRM-BucerzanIM-BereR_ec_2015_3.pdf431.12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.