Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJuraveli, Tatiana-
dc.date.accessioned2022-04-14T12:08:26Z-
dc.date.available2022-04-14T12:08:26Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.issn1810-9136-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1929-
dc.descriptionJURAVELI, Tatiana. Rolul negociatorului în businessul turistic național și international = The Role of the Negotiator in the National and International Tourism Business. In: Economica. 2022, nr. 1(119), pp. 53-62. ISSN 1810-9136.en_US
dc.description.abstractSpiritul de negociator este calitatea necesară unui om de afaceri în vederea lansării afacerii și obținerii de performanțe. Obținerea de performanțe prezumă, însă,o consolidare a calităților și capacităților personale orientate spre dezvoltarea strategică a întreprinderii turistice. Dacă este să ne referim la businessul turistic, atunci, acesta, cu siguranță, nu face excepție de la această cerință. Fără o persoană pregătită și experimentată în domeniul negocierii afacerilor, este destul de complicat să se obțină niște rezultate benefice pentru întreprinderea turistică. În prezentul articol, autorul face o analiză a rolului negociatorului în demararea tratativelor aferente businessului turistic, caracterizând calitățile personale și profesionale ale acestuia. CZU: 658.852.013:338.48(100+478); JEL: M1, M16. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.053 ************************************************************************************************************************************* The spirit of a negotiator represents a necessary quality for a businessman in order to launch the business and obtain performances. Achieving performance, however, presupposes a consolidation of personal qualities and abilities, in order to be directed towards the strategic development of the tourism enterprise. If we are referring to the tourism business, then it certainly does not ignore this requirement. Without a trained and experienced person in the field of business negotiation, it is quite complicated to get some results, which are beneficial for the tourism business. In this article, the author analyses the role of the negotiator in starting the negotiations related to the tourism business, characterizing his personal and professionnal traits. CZU: 658.852.013:338.48(100+478); JEL: M1, M16. DOI: https://doi.org/10.53486/econ.2022.119.053en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherASEMen_US
dc.relation.ispartofseriesEconomica;nr. 1(119)-
dc.subjectnegociereen_US
dc.subjecttratativeen_US
dc.subjectbusiness turisticen_US
dc.subjectpersonalityen_US
dc.subjectnegotiationsen_US
dc.titleRolul negociatorului în businessul turistic național și internationalen_US
dc.title.alternativeThe Role of the Negotiator in the National and International Tourism Businessen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:2.Articole

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tatiana JURAVELI_ Econom_ nr 1_ 2022.pdf368.3 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.