Please use this identifier to cite or link to this item: https://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1417
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPîrlog, Angela-
dc.date.accessioned2021-11-29T12:50:08Z-
dc.date.available2021-11-29T12:50:08Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttps://irek.ase.md:443/xmlui/handle/123456789/1417-
dc.descriptionRezumatul tezei de doctor în științe economice. . 521.03 – ECONOMIE ŞI MANAGEMENT în domeniul de activitate. Conducător științific: COVAȘ Lilia, dr. hab.,conf. univ.en_US
dc.description.abstractREPERELE CONCEPTUALE ALE CERCETĂRII. De când Republica Moldova a câștigat independența față de Uniunea Sovietică, afacerile internaționale, relațiile dintre antreprenorii moldoveni și cei străini au fost în constantă creștere în fiecare an, contactele internaționale și interculturale au devenit practici de rutină în majoritatea întreprinderilor moldovenești [21.30]. Dat fiind că globalizarea a condus la creșterea interdependențelor dintre societăți, la internaționalizarea întreprinderilor, inclusiv celor mici, necesitatea unei mai bune înțelegeri a influențelor culturale asupra organizațiilor și managementului lor, a devenit tot mai stringentă. În condițiile zilei de astăzi, un management modern şi eficient, presupune punerea în practică a unui întreg arsenal de caracteristici personale şi tehnici de conducere, dezvoltate prin prisma culturii cu care interacționează. Competența interculturală, o componentă esențială a mangementului intercultural, poate fi dezvoltată și perfecționată în cadrul instruirii manageriale bazate pe cunoștințe moderne, axate pe un anumit spectru national. Importanța temei menționate constă în faptul că managementul modern trebuie să facă față noilor condiții, și anume, gestionarea afacerilor prin prisma interconectării la alte arealuri economice, politice și culturale. Prin urmare, există o necesitate de schimbare a modului de gândire, și anume la cea cu „sens dublu”, de la cea locală către cea globală, și invers, gândirea globală să ia în calcul caracteristicile locale cu care intracționează, cunoscută sub denumirea „glocalizare”.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.subjectmanagementen_US
dc.subjectîntreprindereen_US
dc.subjectdimensiune culturalăen_US
dc.subjectcultură naționalăen_US
dc.subjectcultură organizationalăen_US
dc.subjectdilemă culturalăen_US
dc.subjectcompetență interculturalăen_US
dc.titleDimensiuni interculturale în managementul întreprinderilor din Republica Moldova. Rezumatul tezei de doctor în științe economice.en_US
dc.typeBooken_US
Appears in Collections:5. Stiinte sociale si economice

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Rezumat_Pirlog_RO.pdf777.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.